پشت پرده سفر بلینکن به آسیای جنوب شرقی و آفریقا

کدخبر: ۵۱۱۴۷۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا هفته آینده برای نشست وزیران ایالات‌متحده و آسه آن به کامبوج سفر خواهد کرد و پس از آن راهی مانیل می‌شود تا در مورد تقویت روابط آمریکا و فیلیپین گفتگو کند.
پشت پرده سفر بلینکن به آسیای جنوب شرقی و آفریقا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور، هفته آینده برای نشست وزیران آمریکا و آسه آن به کامبوج سفر خواهد کرد تا در مورد موضوعاتی چون میانمار و جنگ اوکراین، گفتگو کند.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد پس از نشست های  ۳ تا ۵ اوت در پنوم پن پایتخت کامبوج، بلینکن به مانیل خواهد رفت و با فردیناند رومالدز مارکوس رئیس جمهوری و انریکه مانالو  وزیر امور خارجه  این کشور دیدار خواهد کرد تا در مورد تقویت  روابط آمریکا و فیلیپین گفتگو کند.

بر اساس این بیانیه، آفریقای جنوبی ایستگاه بعدی سفر وزیر خارجه امریکا در ۷ تا ۹ اوت خواهد بود و پس از آن از کنگو و رواندا بازدید خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن بر نقشی که دولت رواندا می تواند در کاهش تنش ها و خشونت های مداوم در شرق کنگو ایفا کند، تمرکز خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا ادامه داد که بلینکن در رواندا، بازداشت پاول روساباگینا شهروند آمریکایی مقیم رواندا را مطرح خواهد کرد.

روساباگینای ۶۷ ساله، در سپتامبر ۲۰۲۱ به دلیل ارتباط با یک سازمان مخالف حکومت پل کاگامه، رئیس جمهوری رواندا، در هشت اتهام تروریستی مجرم شناخته شده و به ۲۵ سال زندان محکوم شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید