ادعای بورل درباره رئیس جمهور روسیه

کدخبر: ۵۱۷۰۱۷
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا مجموعه‌ای از کشورها است که رویکردهای متفاوتی نسبت به روسیه دارد، مدعی شد: رئیس جمهور روسیه روی تردید اروپایی‌ها برای تحمل تبعات جنگ در اوکراین حساب کرده است.
ادعای بورل درباره رئیس جمهور روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اروپا باید وحدت خود را در مقابله با روسیه حفظ کند.

وی در ادامه گفت: «پوتین روی تردید اروپایی‌ها برای تحمل تبعات جنگ در اوکراین حساب کرده است».

بورل اضافه کرد: «اتحادیه اروپا مجموعه‌ای از کشورها است که رویکردهای متفاوتی نسبت به روسیه دارد».

درحالیکه درگیری‌های نظامی در اوکراین ادامه دارد، برخی از میانجی‌گران از جمله ترکیه و سازمان ملل در تلاش برای کاهش تنش و حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران اوکراین هستند. با این حال کمک‌های تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین باعث تشدید تنشها طی هفته‌های اخیر و کشیده شدن درگیری‌ها به مناطق دیگر از جمله شبه جزیره کریمه شده است.

از سوی دیگر، اروپایی‌ها برای یک زمستان سخت بدون عرضه گاز روسیه خود را آماده می‌کنند که بخشی از تبعات جنگ اوکراین است.

مردم لتونی از پایان ماه جولای، زمانی که روسیه، عرضه گاز به این کشور حوزه دریای بالتیک را قطع کرد، در حال وفق دادن خود با این شرایط هستند. آنها می‌دانند که در ماه‌های آینده چه چیزی انتظار آنها را می‌کشد.

بلغارستان، دانمارک، فنلاند، هلند و لهستان نیز پیش از این گاز دریافتی از روسیه را قطع کرده‌اند، در حالی که سایر کشورها با کاهش شدید عرضه گاز مواجه شده‌اند.

ارسال گاز روسیه به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم از پایان ماه جاری برای چندین روز متوقف خواهد شد که دومین توقف در این تابستان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید