اظهارات جدید رافائل گروسی درباره برجام

کدخبر: ۵۲۱۲۷۹
اقتصادنیوز: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشست خبری را درباره موضوعات روز از جمله نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین و برنامه اتمی ایران آغاز کرد.
اظهارات جدید رافائل گروسی درباره برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، گروسی گفت، در این نیروگاه برای قطع برق راه‌های جایگزین وجود دارد. برای مثال یک نیروگاه حرارتی بزرگ در مجاورت این مجموعه وجود دارد و بعد از آنکه سوییچ مربوط به آن هدف راکت قرار گرفت و متعاقبا شهر «انرهودار» در خاموشی کامل فرو رفت.

نشست شورای حکام آژانس آغاز شد

مدیرکل آژانس گفت، مشکل به طور موقتی رفع شده اما «وضعیت پایدار نیست» و رآکتور شماره ۶ خاموش شده است. هر کدام از رآکتورهای زاپوریژیا یک مولد برق اضطراری گازوئیلی دارد و دو مولد نیز به‌صورت ذخیره وجود دارد.

واکنش وزارت خارجه به احتمال صدور قطعنامه علیه ایران

در ادامه این نشست خبری، او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برنامه هسته‌ای ایران و مسائل پادمانی آژانس گفت: «در تحقیقات فعلی که در تلاش برای انجام آن با همکاری ایران هستیم، فعلا ثمربخش نبوده است و همچنان منتظر هستیم این اتفاق رخ دهد».

گروسی افزود: «اگر برجام اجرایی شود می‌تواند رسیدن به جمع‌بندی وسیع‌تر ما در این زمینه کمک کند که مستقل از برجام یا هر توافق دیگری بین ایران و کشور دیگری هستند و این مسائل صرفاً به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید