در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره شمالی؛

درخواست فوری دبیرکل سازمان ملل از کره شمالی

کدخبر: ۵۳۲۴۲۶
اقتصادنیوز: دبیر کل سازمان ملل با ابراز نگرانی از تشدید تنش در شبه جزیره کره، آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ را به شدت محکوم کرد.
درخواست فوری دبیرکل سازمان ملل از کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش با ابراز نگرانی از تشدید تنش در شبه جزیره کره، آزمایش های موشکی کره شمالی را بشدت محکوم کرد.

حمایت چین از مذاکرات برای پایان دادن به جنگ اوکراین

دبیرکل سازمان ملل از کره شمالی خواست فوری از هرگونه اقدام تحریک آمیز خودداری کند و به تعهدات بین المللی خود  بر اساس قطعنامه های شورای امنیت کاملا پایبند باشد.

گوترش با ابراز نگرانی از تشدید تنش و لفاظی های تحریک آمیز در شبه جزیره کره، از کره شمالی خواست گام های فوری برای از سرگیری گفتگوها بردارد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد همه طرف های بحران در شبه جزیره کره باید گردهم بیایند و فضای مساعدی را برای گفتگو با هدف دستیابی به صلح پایدار و خلع سلاحی اتمی شبه جزیره کره فراهم کنند.

سخنگوی سازمان ملل نیز به خبرنگاران گفت که دبیر کل از شورای امنیت توقع دارد پیامی متحد به کره شمالی ارسال کند اما اینکه شکل این پیام چگونه باشد به تصمیم خود اعضای شورای امنیت مربوط است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به اینکه آیا دبیر کل با رهبر کره شمالی تماسی  گرفته است، اظهار داشت که دبیر کل تاکنون گفتگویی با رهبر کره شمالی نداشته است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار است عصر امروز به وقت محلی در پی آزمایش های موشکی کره شمالی، نشستی دراین باره برگزار کنند.

 آمریکا در هراس از آزمایش های موشکی کره شمالی، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه شده است.

به استناد گزارش های خبری، ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد، کره شمالی بار دیگر موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

بامداد چهارشنبه ۱۱ آبان ماه نیز خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که کره شمالی سه موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

خبرگزاری تاس هم به نقل از یونهاپ افزود: یکی از موشک‌های کره شمالی در ۵۷ کیلومتری شهر سوکچو سقوط کرد.

یکی از این سه موشک ابتدا در نزدیکی آب‌های سرزمینی جمهوری کره، در جنوب خط مرزی شمالی که سئول آن را مرز واقعی می‌داند، فرود آمد.

خبرگزاری رویترز نیز در تازه ترین خبر گزارش داد: کره شمالی روز چهارشنبه ۱۷ موشک شلیک کرده که یکی از این موشک‌ها برای نخستین بار در نزدیک ترین فاصله به کره جنوبی برخورد کرده است.

همچنین بر اساس گزارش ارتش کره جنوبی؛ روز چهارشنبه تنها ظرف ۷ ساعت، کره شمالی پس از پرتاب دستکم ۱۷ موشک بالستیک، حدود ۱۰۰ شلیک توپخانه‌ای نیز به سوی منطقه ای بیطرف و خنثی در دریای شرق انجام داد.

کره جنوبی پیام هشدار رسمی به کره شمالی ارسال کرده است و از حکومت این کشور خواسته فورا به اقدامات تحریک آمیز پایان دهد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید