سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

تندروهای مجلس به‌دنبال فیلترینگ /پیام پارلمان ایران به علی اف

کدخبر: ۵۳۴۵۹۹
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است
تندروهای مجلس به‌دنبال فیلترینگ /پیام پارلمان ایران به علی اف

به گزارش اقتصادنیوز، بمب خبری روز گذشته 22 آبان ماه 1401 با شایعه استعفای رستم قاسمی از وزرات راه منفجر شد تا بازار شایعات درباره او باز هم مطابق چند ماه اخیر داغ شود.

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آذربایجان و واکنش نمایندگان به آن از دیگر خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بود که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است. 

رستم قاسمی در دولت می ماند؟

روز گذشته رسانه اصولگرای تسنیم از استعفای رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی خبر داد. استعفایی که بلافاصله با واکنش یک نماینده مجلس رو به رو شد.  اقبال شاکری، نماینده مردم تهران گفت:« بنده تا این لحظه از منابع مختلفی پیگیری داشتم، اما تاکنون استعفای آقای رستم قاسمی را تایید نکردند. بر اساس پیگیری‌های بنده تا این لحظه استعفای وزیر راه و شهرسازی در جایی به طور رسمی وصول نشده است.»

رستم قاسمی از ابتدای حضورش در دولت ابراهیم رئیسی تا به کنون با حواشی زیادی مواجه بوده است. از اشتباه گرفتن وزارت راه و نفت باهم تا دستگیری مشاور عالی او انتشار تصاویر خصوصی‌اش. اگر چه بارها از سوی بهارستانی ها تهدید به استیضاح شده است، اما، گویی او خیال رفتن از کابینه دولت را ندارد و استعفای او توسط روابط عمومی وزارت راه تکذیب شد

آرزوی آناتولی بزرگ را به گور می برید!

به تازگی، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در اظهاراتی به مناسبت سالگرد آزادی شهر شوشا از دست ارمنستان و با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار از سوی ایران، گفت که باکو هراسی از این اقدامات ندارد.

اظهارات ضد ایرانی این رئیس جمهور روز گذشته با واکنش تند نمایندگان مجلس رو به رو شد. چنانچه، محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به رییس جمهور آذربایجان گفت:« آرزوی امپراتوری عثمانی و آناتولی بزرگ را به گور می‌برید؛ پس از تصورات غلط و توهمات خام بیرون آمده و خود را به پشتوانه های خیالی هم‌پیمانان فرصت‌طلب غربی و اسرائیل غاصب دلگرم نکنید.»

محمدرضا میرتاج الدینی هم خطاب به رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به زبان ترکی تاکید کرد:« اگر قرار به ملحق شدن باشد نخجوان باید به ایران ملحق شود

همچنین علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان درخصوص لزوم واکنش وزارت امور خارجه به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان گفت:« نوه نمی تواند منکر پدربزرگ شود، بنابراین اظهارات رئیس جمهور آذربایجان مبنایی ندارد.»

تندروها همچنان به دنبال فیلترینگ

اما، در این میان، انتقاد شدید خبرگزاری حوزه از بمباران کلیپ های عمامه پرانی، ماموریت مهم ابراهیم رئیسی به وزیر ارتباطات و طرح جدید ضد اینترنت تندروهای مجلس از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید