امارات دست به دامن روسیه شد

کدخبر: ۵۴۴۵۲۵
اقتصادنیوز: امارات متحده عربی در راستای تلاش برای میانجیگری روسیه در یمن، به‌منظور نجات خود از باتلاق یمن دست به دامن روسیه شد.
امارات دست به دامن روسیه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، صفحه حساب کاربری سفارت روسیه در یمن از دیدار اوگنی کودروف کاردار سفارت این کشور در یمن با محمد الزعابی سفیر امارات متحده عربی خبر داد.

ادعای جدید اوکراین درباره موشک‌های بالستیک ایران

دو طرف در این دیدار درباره ادامه گفت و گوها در یمن و جلوگیری از آغاز درگیری ها گفت و گو کردند.

حساب کاربری سفارت روسیه اعلام کرد که ابعاد اقتصادی و انسانی مربوط به ملت یمن از دیگر محورهای گفت و گو میان کاردار روسیه و سفیر امارات بود.

کاردار سفارت روسیه در این دیدار گفت: هیچ جایگزینی برای راه حل های سیاسی و دیپلماتیک برای حل و فصل اختلاف ها در یمن وجود ندارد.

این دیدار پس از آن انجام شد که تلاش های هیات عمانی در صنعا توانست تاحدودی خیال عربستان را نسبت به هدف قرار نگرفتن تاسیسات نفتی اش راحت کند.

هرچند که مذاکرات هیات عمانی در صنعا نتیجه ملموسی نداشته است اما امارات احساس می کند که عربستان به نتایج مطلوب خود رسیده و این امارات است که در راس اهداف ارتش و کمیته های مردمی یمن باقی مانده است.

پس از انتشار اخباری درباره اینکه هیات عمانی به درخواست ریاض راهی صنعا شده است، این احساس در حکام امارات تقویت شده که این امارات است که به تنهایی در جنگ آینده با حملات کوبنده در یمن و عمق اراضی خود روبرو خواهد شد.

دیدار بی سروصدای اردوغان با یک مقام سعودی

در چند روز گذشته و همزمان با حضور هیات عمانی در صنعا، رسانه ها، کارشناسان و فعالان رسانه ای سعودی با انتشار تصاویر، مطالب و ویدیوهایی از این اقدام مسقط برای میانجیگری ابراز خرسندی کردند و از صداقت و وفاداری سلطان و ملت عمان سخن گفتند.

عمان سالهاست که به خاطر درپیش گرفتن سیاست بی طرفی در درگیری های منطقه ای عربستان مورد خشم و غضب حاکمان، سیاستمداران و رسانه های این کشور قرار دارد و این نخستین بار در چند سال گذشته است که رسانه ها و کارشناسان سعودی به مدح عمان می پردازند.

نشانه ها حاکی از آن است که برغم مشاهده نشدن نتایج ملموس از تلاش های هیات عمانی در صنعا، عربستان پیام های تاحدودی امیدوارکننده از این مذاکرات دریافت کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

به دنبال رایزنی های سازمان ملل متحد و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از دو دوره تمدید دو ماهه در تاریخ ۱۰ مهرماه بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید.

از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود، اما این آتش بس صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شد.

دولت نجات ملی یمن لغو محاصره، بازگشایی کامل فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق کارمندان از درآمدهای نفتی استان های تحت اشغال مزدوران عربستان و امارات را شرط تمدید جدید آتش بس اعلام کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید