نخست وزیر مجارستان:

جنگ اوکراین برنده‌ای جز آمریکا ندارد!

کدخبر: ۵۴۸۳۶۸
اقتصادنیوز: نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه آمریکا بیشترین منفعت را از جنگ کنونی میان روسیه و اوکراین می‌برد، گفت: این جنگ برنده‌ای جز آمریکا ندارد.
جنگ اوکراین برنده‌ای جز آمریکا ندارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نخست وزیر مجارستان با انتقاد از رویکرد جنگ افروزانه غرب در اوکراین اعلام کرد این جنگ برنده‌ای جز آمریکا ندارد.

احتمال ورود بلاروس به جنگ اوکراین

رویترز گزارش داد، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان امروز جمعه اعلام کرد که آمریکا تنها برنده درگیری نظامی در اوکراین است.

نخست وزیر مجارستان، که از مخالفان همیشگی سیاست‌های اروپا در قبال جنگ در اوکراین است، در این باره گفت که از منظر اقتصادی، اروپا بزرگترین بازنده جنگ در اوکراین است واین در حالیست که آمریکا قطعاً برنده این جنگ است.

اوربان در ادامه تاکید کرد اما برای روسیه چه این کشوربرنده و چه بازنده این جنگ باشد، متغیرهای زیادی قابل بررسی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست دونباس برای رها کردن آنها از سلطه کی یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کردند؛ موضوعی که به افزایش بدهی‌های اوکراین منتهی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید