تلاش انگلیس برای مصادره دارایی های روسیه به نفع اوکراین

کدخبر: ۵۵۴۲۰۰
اقتصادنیوز: ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که کشورش در تلاش است تا دارایی های خارجی روسیه را به نفع اوکراین مصادره کند.
تلاش انگلیس برای مصادره دارایی های روسیه به نفع اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نخست وزیر انگلیس بر تداوم رویکرد جنگ افروزانه کشورش این بار با هدف قرار دادن دارایی های خارجی روسیه تاکید کرد.

واکنش شمخانی به اظهارات مشاور زلنسکی درباره حمله پهپادی به اصفهان

رویترز گزارش داد، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس که امروز در دفتر نخست وزیری میزبان «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بود، پس از این دیدار تاکید کرد که این کشور به تلاش خود برای انتقال دارایی های خارجی روسیه به اوکراین ادامه می دهد.

نخست وزیر انگلیس، که کشورش سهم بالایی در شعله ور نگه داشتن آتش جنگ در اوکراین دارد، مدعی شد که کمک های لندن به کی یف این بار در قالب مصادره دارایی های روسیه به نفع اوکراین ادامه می یابد.

در حالیکه مقامات روس از جمله «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه مصادره دارایی های روسیه را برابر با سرقت دانستند، اما سوناک در ادامه مدعی شد که تلاش انگلیس بر این است که مصادره دارایی های خارجی روسیه به شکلی قانونی صورت گیرد.

انگلیس در تازه ترین اقدام ضد روسی تحریم های جدیدی علیه این کشور اعلام کرد. در مجموع بسته تحریمی امروز انگلیس ۶ نهاد ارائه کننده تجهیزات نظامی مانند هواپیماهای بدون سرنشین برای تهاجم روسیه به اوکراین، همچنین ۸ فرد و یک نهاد مرتبط با شبکه های مالی که به حفظ ثروت و قدرت در میان نخبگان کرملین کمک می کند را هدف قرار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید