نسخه‌پیچی ماکرون برای دستیابی صلح در اروپا

کدخبر: ۵۵۵۹۵۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه اعتراف کرد: ما باید قدرت و شهامت برقراری گفتگو با روسیه را بیابیم، بدون آن صلح در اروپا غیرممکن است.
نسخه‌پیچی ماکرون برای دستیابی صلح در اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور فرانسه اذعان کرد که مذاکره با روسیه تنها راه تضمین صلح و امنیت در اروپا است.

شبکه الجزیره گزارش داد، امانوئل ماکرون در افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین در ۴ مورد از جمله انتظار پایان سریع جنگ شکست خورده است.

واکنش روسیه به وعده آمریکا به «بی‌بی» برای دریافت جایزه نوبل

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اعتراف کرد: ما باید قدرت و شهامت برقراری گفتگو با روسیه را بیابیم، بدون آن صلح در اروپا غیرممکن است. ماکرون در عین حال مدعی شد اما اکنون زمان این گفتگو نیست، زیرا روسیه جنگ را انتخاب کرده و باید با آن مقابله کرد.

ماکرون با اشاره به تحریم‌های اروپا گفت که جهان در مقابله با تجاوز روسیه و به طور خاص در زمینه تحریم‌ها وحدت جدی از خود نشان داده است.

رئیس جمهور فرانسه، جنگ افروزی‌های غرب در اوکراین را این گونه توجیه کرد: ما باید حمایت خود از اوکراین را تقویت کنیم تا این کشور بتواند مقاومت کند و این کار به اوکراین اجازه ورود به مذاکرات معتبر را بدهد.

ماکرون اشاره‌ای هم به تقویت نظامی گری فرانسه داشت و گفت: ما لایحه‌ای برای افزایش بودجه نظامی خود به ۴۰۰ میلیارد یورو ارائه کردیم. اگر فرانسه خواهان دفاع از اروپا است، باید ظرفیت دفاعی خود را تقویت کند و تولید تسلیحات نظامی را افزایش دهد.

رئیس جمهور فرانسه افزود: اروپا برای درگیری طولانی مدت در اوکراین آماده است.

به ادعای ماکرون روسیه امروز نه تنها در اوکراین، بلکه در قفقاز، خاورمیانه و آفریقا به آشوب گری مشغول است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید