سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

یک ادعای جدید درباره غنی سازی 84 درصدی /پاسخ تهران به لفاظی باکو

کدخبر: ۵۵۶۴۵۶
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
یک ادعای جدید درباره غنی سازی 84 درصدی /پاسخ تهران به لفاظی باکو

به گزارش اقتصادنیوز، حمله بمب افکن های اسرائیلی به دمشق، ادعای نتانیاهو برای متهم شناختن ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی از خبرهای مهم روز گذشته بودند. همچنین ادعای بلومبرگ درباره غنی سازی 84 درصدی اورانیوم و واکنش آژانس انرژی اتمی از دیگرخبرهای مهم بودند که در «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن ها اشاره شده است. 

شهادت ایرانی ها در دمشق تکذیب شد

بامداد روز گذشته، (یکشنبه) بمب افکن های رژیم صهیونیستی چندین منطقه در دمشق، اطراف دمشق و جنوب سوریه را هدف حملات هوایی تجاوزکارانه خود دادند. پس از این حمله، رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که رژیم صهیونیستی محلی در دمشق را هدف قرار داده است که در نزدیکی محل‌های وابسته به ایران و حزب‌الله لبنان قراده داشته است.

پس از این حمله، خبرگزاری ایرنا نوشت که بنابر کسب اطلاعات دقیق از منابع موثق و حضور میدانی در محل اصابت راکت در منطقه کفرسوسه دمشق، هیچ فرد ایرانی در حمله جنایتکارانه بمب افکن های رژیم صهیونیستی به این منطقه آسیبی ندیده است.

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با اشاره به توالی حملات جدید رژیم صهیونیستی و حملات گروهک تروریستی داعش علیه ملت سوریه، پیوند و هماهنگی این دو موجودیت تروریستی را پیوندی طبیعی و ذاتی خواند که در شرایط مواجهه ملت سوریه با آثار زلزله ویرانگر دو هفته قبل، در صدد تشدید آلام و رنج و مصیبت مردم این کشور هستند.

یک ادعای جدید درباره غنی سازی 84 درصدی

از سوی دیگر، روز گذشته نشریه آمریکایی بلومبرگ مدعی شد بازرسان آژانس در ایران هفته گذشته اورانیوم غنی شده‌ای را شناسایی کردند که زیر حد نصاب لازم برای یک سلاح هسته‌ای است.

این نشریه در گزارشی، در گزارشی ادعا کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تکاپو است تا مشخص کند که چطور ایران اورانیوم را تا 84 درصد غنی کرده است. 

بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، درباره ادعای بلومبرگ اعلام کرد که مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. وجود ذره یا ذرات بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی‌سازی به معنی تولید با غنای بالای ۶۰ درصد نیست.

آژانس بین الملل انرژی اتمی در واکنش به ادعاهای رسانه‌ای تازه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: آژانس از گزارشهای رسانه‌ای درباره سطح غنی سازی اورانیوم در ایران مطلع است و «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس درحال رایزنی با ایران درباره نتایج راستی آزماییهای این سازمان است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در توئیتی تاکید کرده که ایران باید فورا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

با این حال، ادعای آذربایجان علیه ایران و پاسخ تهران به آن، ادعای نتانیاهو درباره حمله ایران به نفتکش اسرائیلی، اظهارات نخست وزیر عراق درباره مذاکرات ایران و عربستان از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید