سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

از سکوت احمدی نژاد تا زمزمه های خداحافظی رئیسی با محسن رضایی

کدخبر: ۵۵۷۷۳۲
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
از سکوت احمدی نژاد تا زمزمه های خداحافظی رئیسی با محسن رضایی

به گزارش اقتصادنیوز، جلسه مجلسی ها با  مقامات دولت رئیسی درباره تحولات و افزایش قیمت ها در بازار ارز، همچنین تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران و ادعاهای جدید کشورهای غربی در خصوص همکاری های نظامی ایران و روسیه از خبرهای مهمی بود که در «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن ها اشاره شده است. 

تحولات بازار ارز؛ موضوع جلسه غیر علنی مجلسی ها

با توجه افزایش قیمت ارز و سکه و تحولات بازار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی دیروز خود با حضور مخبر معاون اول رییس جمهور، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رییس بانک مرکزی به بررسی این تحولات پرداختند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه خاطرنشان کرد که به جمع بندی های خوبی رسیدیم. وی با تاکید بر اهمیت مسائل ارزی در کشور گفت: نیازمند یک هماهنگی جدی و قوی بین مجلس و دولت برای ساماندهی بازار ارز هستیم.

اما سید مرتضی حسینی، نماینده مردم میانه با تصریح بر رشد رو به جلوی قیمت ارز گفت که باید یک برنامه مشخص و واضحی برای کنترل قیمت ارز اعلام و مشخص شود قیمت ارز چه زمانی کنترل می‌شود.

این نماینده مجلس، جلسه دیروز را بی نتیجه خواند و خواستار تشکیل کمیته هماهنگی بین مجلس و دولت برای کنترل قیمت ارز شد.

تحریم های جدید علیه ایران

روز گذشته اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی خود را علیه روسیه اعمال کرد و در این میان اسامی 7 شرکت ایرانی که با روسیه در ارتباط هستند، در لیست تحریم ها به چشم می خورد.

از جمله شرکت‌های ایرانی که در لیست تحریم‌ها قرار دارند می توان به نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت اوج پرواز ما دو نفر، شرکت پرآور پارس، صنایع هوایی قدس، صنایع هوایی شاهد اشاره کرد.

روابط نظامی ایران و روسیه

توسعه روابط دفاعی روسیه با ایران موضوعی بود که سخنگوی کاخ سفید درباره آن هشدار داده و گفته است که روسیه ممکن است به‌عنوان بخشی از توسعه روابط دفاعی با ایران جنگنده در اختیار این کشور قرار دهد. 

در این راستا جان کربی، هماهنگ‌‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که در چارچوب تعمیق همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی روسیه و ایران، مسکو در حال بررسی ارسال جنگنده به ایران است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع انگلیس با ادعای اینکه اوکراین بین اواخر ژانویه و اوایل فوریه،۲۴ پهپاد شاهد را منهدم کرده است، در بیانیه ای اعلام کرد:  هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از پهپاد‌های ایرانی (OWA-UAVS) از حدود ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ در اوکراین استفاده نشده است و این نشان دهنده خالی شدن انبار روسیه و تلاش احتمالی مسکو برای سفارش‌های جدید است.

در این میان، واکنش آمریکا به حکم اعدام جمشید شارمهد، افشای راز سکوت محمود احمدی نژاد و گمانه زنی ها درباره خداحافظی محسن رضایی از دولت رئیسی از  دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود. 

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید