بازی خطرناک آمریکا با چین/ پکن هشدار جدی داد

کدخبر: ۵۶۸۱۵۷
وزارت خارجه چین درباره فروش سلاح توسط آمریکا به تایوان هشدار داد و گفت که این کشور دارد با آتش بازی می کند.
بازی خطرناک آمریکا با چین/ پکن هشدار جدی داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری خود در روز سه شنبه درباره فروش هرگونه سلاح توسط آمریکا به تایوان و عوامل دیگر که امنیت تنگه تایوان را تهدید میکند هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «وانگ ونبین» تاکید کرد، برخی در ایالات متحده به دنبال استفاده از تایوان برای مهار چین هستند. این اقدامات بسیار خطرناک و نوعی بازی با آتش است. پکن از واشنگتن می‌خواهد به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک دیگر احترام بگذارد، به فروش سلاح و روابط خود با تایوان خاتمه دهد و عواملی که می‌تواند امنیت تنگه تایوان را تهدید کند را متوقف کند.

پلن جایگزین برای خروج از جنگ اوکراین /نظام دو قطبی بازگشته است؟

افشای زمان ضدحمله اوکراین/ باخموت قطعا به دست روسیه می‌افتد

تنش بین آمریکا و چین از زمان سفر «نانسی پلوسی» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه هر روز در افزایش است. علیرغم اعتراض و هشدارهای مکرر چین، چندین هیات دیگر آمریکایی شامل قانونگذاران و برخی فرمانداران ایالتی نیز از آن زمان به تایوان سفر کرده‌اند. دولت پکن این اقدامات را تحریک آمیز و مداخله در امور داخلی و حمایت از جدایی طلبان تایوانی خوانده است. 

تایوان از سال 1949 توسط یک دولت محلی خودمختار اداره می‌شود اما پکن این جزیره را بخشی از سرزمین اصلی خود میداند.

تحریکات آمریکا درحالیست که این کشور اعلامیه چین را واحد را پذیرفته و تاکید کرده به این اصل پایبند است!

همزمان با تشدید تنش چین با جزیره تایوان و افزایش کمک نظامی آمریکا به این جزیره، گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده بیش از ۲۰۰ مربی نظامی را برای آموزش به نیروهای مسلح تایوان به این جزیره اعزام کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید