سید رضا اکرمی: به ما گفتند 14میلیارد دلار نقدینگی در منازل مردم است

کدخبر: ۵۶۹۵۰۲
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: کار امام جمعه پلمب نیست بلکه تنها می‌تواند تذکر دهد.
سید رضا اکرمی: به ما گفتند 14میلیارد دلار نقدینگی در منازل مردم است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از منیبان، سیدرضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به وظیفه خطیب نماز جمعه گفت: اصولا فلسفه نماز جمعه این است که مقداری به مبحث تقوا که خودسازی، خداپرستی، خود ندیدن و امثال این موارد است پرداخته شود لذا در خطبه باید به این موارد اشاره شود. همچنین خطیب جمعه باید مسائل روز محلی، ملی و بین‌المللی را مطرح کند که این مسائل در زمان‌های مختلف فرق می‌کند به عنوان مثال روزی مسئله ارز مطرح است، روز دیگر مسئله تورم، تحریم، جنگ و مسائلی از این قبیل مطرح است لذا با توجه به مناسبت‌ها امام جمعه می‌تواند به صورت متن مسائل را مطرح و تذکر دهد. 

او افزود: اقتصاد مانند خون در بدن است، این خون باید همیشه در جریان باشد و نباید در جایی لخته شود و مسائلی نظیر سکته را به وجود آورد. در حال حاضر به ما گفتند 14میلیارد دلار نقدینگی در منازل مردم است که اگر این سرمایه وارد بازار شود اشتغال ایجاد می‌شود و کارخانه‌ها راه می‌افتند اما اگر این سرمایه احتکار شده و گنج شود غیر از مصیبت برای دارنده و جامعه نتیجه دیگری نخواهد داشت.

اکرمی با تاکید بر اینکه اظهارات خطیب جمعه جنبه تذکری دارد، تصریح کرد: بنابراین امام جمعه می‌تواند از طریق تذکر و نه دستور به موارد مذکور ورود پیدا کند. در مجموع همانطور که قرآن و نهج‌البلاغه کتاب تذکر هستند همه خطبه‌ها جنبه تذکری دارند و امام جمعه می‌تواند این موارد را مطرح کند که نمازگزاران در جریان قرار بگیرند و برای رفع مشکل اقدام کنند.

او در واکنش به اینکه آیا خطیب جمعه می‌تواند به صورت عملی اقدام کند و مواردی نظیر پلمب مرکز تجاری را انجام دهد، خاطرنشان کرد: خیر، کار امام جمعه پلمب نیست بلکه تنها می‌تواند تذکر دهد. اقدام قانونی باید توسط قوه قضائیه، قوه مجریه و امثالهم انجام شود.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید