طرح جدید اسرائیلی‌ها برای یکپارچه کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین

کدخبر: ۵۷۰۸۶۶
اقتصادنیوز: اسرائیل طرحی جدید برای متصل کردن شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری به شهر قدس اجرا می‌کند.
طرح جدید اسرائیلی‌ها برای یکپارچه کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هدف از طرحی که امروز اجرای آن آغاز شد، اتصال شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری از جمله شهرک بزرگ "معالی ادومیم" به قدس است.

خبرگزاری سما گزارش داد، روزنامه هاآرتص روز دوشنبه نوشت:  رژیم صهیونیستی تلاش می کند با ایجاد مسیری جدید، از ورود فلسطینیان به منطقه میان این شهرک ها تا قدس جلوگیری کند.

مسیر کنونی حرکت فلسطینیان به دو سوی کرانه باختری هم اکنون از منطقه ای عبور می کند که قرار است طرح جدید صهیونیست ها در آن اجرا شود.

احداث خیابان جدیدی برای فلسطینی ها، به اشغالگران این امکان را می دهد که همه شهرک های صهیونیست نشین را به صورت یکپارچه درآورده و اطراف آن را دیوار حائل احداث کنند.

کابینه های پیشین رژیم صهیونیستی از ترس واکنش جامعه جهانی، تاکنون نسبت به احداث مجتمع های صهیونیست نشین در منطقه میان قدس تا شهرک "معالی ادومیم" خودداری کرده بودند.

«نفتالی بنت» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ دستور جدا کردن مسیر حرکت فلسطینی ها را به عنوان مقدمه اجرای طرح مذکور صادر کرده بود.

یک گروه اسرائیلی به نام «صلح اکنون» اعلام کرد که یکی از اهداف طرح جدید، کوچاندن ساکنان روستای فلسطینی «الخان الاحمر» است زیرا با اجرای این طرح، ارتباط این روستا با دیگر روستاهای فلسطینی کرانه باختری قطع می شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز با محکوم کردن این طرح، آن را مقدمه ای برای گسترش شهرک سازی ها دانست.

محمد حماده سخنگوی حماس در شهر قدس گفت: طرح جدید صهیونیست ها به بسته شدن مناطق گسترده ای از مرکز کرانه باختری در مقابل حرکت فلسطینی ها منجر می شود و تبلور آشکار غصب سرزمین های فلسطین است.

وی از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از گسترش شهرک سازی ها که خطری بزرگ برای ملت فلسطین است اقدام فوری انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید