پوتین هم خلافکار است هم قلدر!

افشاگری رقیب بایدن و ترامپ از اشتباهات آمریکا مقابل پوتین /صادق باشیم، این جنگ ایالات متحده علیه روسیه است

کدخبر: ۵۷۱۳۹۵
رابرت اف‌ کندی جونیور که ۶۹ ساله است، گفت به جای پیشنهاد ادغام روسیه در غرب، همانطور که بسیاری از دیپلمات‌ها در سال ۱۹۹۱ تاکید کردند، ایالات متحده ناتو را تا مرزهای آن گسترش داد.
افشاگری رقیب بایدن و ترامپ از اشتباهات آمریکا مقابل پوتین /صادق باشیم، این جنگ ایالات متحده علیه روسیه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اینسا، «رابرت اف کندی جونیور» برادرزاده رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده به جای گوش دادن به هشدارهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مورد «خطوط قرمز»، بارها از آنها عبور کرده است.

این دموکرات نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با وب‌سایت «آن‌هرد» (UnHerd) که چهارشنبه منتشر شد، گفت که واشنگتن یا باید مسکو را به ناتو دعوت می‌کرد، یا اینکه ائتلاف ضد روسیه را پس از جنگ سرد منحل می‌کرد.

کندی به این وب‌سایت خبری گفت: ما باید در طول سالیان متمادی به سخنان پوتین گوش می‌دادیم. ما به روسیه، به میخائیل گورباچف متعهد شدیم که ناتو را یک اینچ هم به شرق منتقل نکنیم. بعد ما کارمان را شروع کردیم و دروغ گفتیم.

رابرت اف‌ کندی جونیور که ۶۹ ساله است، گفت به جای پیشنهاد ادغام روسیه در غرب، همانطور که بسیاری از دیپلمات‌ها در سال ۱۹۹۱ تاکید کردند، ایالات متحده ناتو را تا مرزهای آن گسترش داد. او تاکید کرد: هدف ناتو جز مخالفت با روسیه چیست؟ اگر از ابتدا به شکلی خصمانه روسیه را مورد خطاب قرار دهید، مطمئنا واکنش آنها خصمانه خواهد بود.

او اتفاقی را که در سال ۲۰۱۴ در کی‌یف رخ داد، «در اصل یک کودتا» توصیف کرد که توسط ایالات متحده حمایت می‌شد و در ادامه به یک تماس تلفنی اشاره کرد که در آن «ویکتوریا نولاند» از سیاستمداران آمریکایی در حال «انتخاب یک کابینه جدید» برای اوکراین بود که با مسکو ضدیت داشت.

این عضو خانواده کندی که هم پدرش «رابرت اف‌ کندی» (سناتور آمریکایی) و هم عمویش «جان اف‌ کندی» (سی و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا) ترور شده‌اند، گفت: اگر مکزیک این کار را انجام داده و سپس شروع به کشتار می‌کرد -آنها (دولت اوکراین) ۱۴۰۰۰ روس را در دونباس کشتند- اگر مکزیک این کار را در قبال مهاجران آمریکایی انجام می‌داد، ما اصلا مکث نکرده و حمله می‌کردیم. پوتین بارها به ما گفته است که «این‌هاخطوط قرمز هستند و شما در حال زیر پا گذاشتن آنها هستید.»

به گفته او، رهبران آمریکا باید بتوانند «خود را به جای دیگران بگذارند»، درست مانند عمویش جان اف کندی در جریان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ که از آستانه جنگ هسته‌ای برگشتند، آن هم در حالی که همه مشاورانش برای عملی شدن آن تلاش می‌کردند.

کندی «تهاجم وحشیانه و غیرقانونی» به اوکراین را محکوم کرد و پوتین را «گانگستر»، «خلافکار» و «قلدر» خواند، اما گفت که این درگیری باید به سرعت حل شود، زیرا ایالات متحده تا به الان ۳۰۰ هزار اوکراینی را در نبرد «قربانی» کرده است. او گفت در حالی که کاخ سفید کمک به کی‌یف را به عنوان یک ماموریت بشردوستانه معرفی کرده، «هر قدمی که ما برداشته‌ایم برای گسترش این درگیری و به حداکثر رساندن خونریزی بوده است.»

این عضو خانواده کندی گفت: بیایید صادق باشیم؛ این جنگ ایالات متحده علیه روسیه است، که اساسا جوانان اوکراینی را در کشتارگاه مرگ و ویرانی قربانی جاه‌طلبی ژئوپلیتیکی نومحافظه‌کاران می‌کند تا شاهد تغییر رژیم در مسکو باشیم. افرادی که این مشکل را ایجاد کرده‌اند، قادر به حل و فصل آن نیستند.

کندی در پاسخ به سوالی درباره راه حل پیشنهادی خود گفت که چیزی مانند توافق‌های مینسک، موافقت با دور نگه داشتن اوکراین از ناتو و حذف پرتابگرهای موشک هسته‌ای از مرزهای روسیه، ممکن است کارساز باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید