لحن هشدار آمیز بایدن خطاب به چین

کدخبر: ۵۷۵۱۶۰
اوضاع تایوان پس از دیدار تحریک‌آمیز ماه آگوست سال گذشته میلادی «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان پرتنش شد.
لحن هشدار آمیز بایدن خطاب به چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری در «هیروشیما» ژاپن با لحنی هشدارآمیز، چین را تهدید کرد در صورتیکه «گام‌های یکجانبه‌ای» علیه تایوان بردارد، با پاسخ واشنگتن مواجه خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، بایدن در جمع خبرنگاران با حمایت قاطعانه از تایوان در مقابل چین گفت: «ما همچنان به حمایت از توانمندی تایوان برای دفاع از خود ادامه می‌دهیم و یک درک روشن و واشح بین متحدان ما وجود دارد مبنی بر آن‌که اگر چین به صورت یکجانبه عمل کند، با پاسخ روبرو خواهد شد. (این اقدام) پاسخ خواهد داشت».

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد/ جنگ در راه است

اوضاع تایوان پس از دیدار تحریک‌آمیز ماه آگوست سال گذشته میلادی «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان پرتنش شد. چین که جزیره تایوان را بخشی از سرزمین اصلی خود می‌داند، سفر پلوسی به تایوان را محکوم کرد و آن را اقدام آمریکا در حمایت از جدایی‌طلبی این جزیره توصیف کرد و در پی آن رزمایش‌های گسترده‌ای در اطراف جزیره تایوان برگزار کرد.

ایران به دنبال خرید این جنگنده روسیه است/ آمریکا و اسرائیل به وحشت افتادند

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

بایدن همچون دیگر متحدان خود در 6 کشور صنعتی جهان در نشست گروه هفت در هیروشیما مشارکت کرده است و در روزهای اخیر بیانیه‌های تندی علیه چین در خصوص تایوان صادر کرده‌اند.

بیانیه پایانی اجلاس کشورهای عضو گروه ۷ که بخش اعظم آن به موضوع چین و تنش‌ها درخصوص جزیره تایوان اختصاص داشت، با واکنش تند پکن همراه شد.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای ضمن متهم کردن کشورهای گروه ۷ به حمایت از جدایی‌طلبی تایوان، گفت که آنها در اظهارات خود هیچ اشاره‌ای به مخالفت با نیروهای جدایی‌طلب در این جزیره نکردند.

در این بیانیه آمده است: «گروه ۷ به اظهارات خود در مورد حفظ صلح در تنگه تایوان ادامه می‌دهد، اما به مخالفت خود با استقلال تایوان اشاره نمی‌کند و این یعنی اساساً از نیروهای جدایی طلب این جزیره حمایت می‌کند». 

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید