هشدار تند ارتش چین به تایوان: آماده درهم شکستن جنبش های جدایی طلب هستیم

کدخبر: ۵۷۴۴۳۰
تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.
هشدار تند ارتش چین به تایوان: آماده درهم شکستن جنبش های جدایی طلب هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی وزارت دفاع تایوان وعده داد که قاطعانه هر جنبش جدایی‌طلب در تایوان را درهم خواهد شکست و مداخله فزاینده آمریکا در این جزیره را باعث ایجاد شکاف در روابط پکن-واشنگتن دانست.

وزارت دفاع چین در پیامی هشدارآمیز به تایوان در بحبوحه ارتباطات مستقیم تایپه با کشورها و سازمان‌های خارجی، از آمادگی برای سرکوب استقلال‌طبی در این جزیره خبر داد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، ارتش چین وعده داد که قاطعانه هر جنبش جدایی‌طلب در تایوان را درهم خواهد شکست و مداخله فزاینده آمریکا در این جزیره را باعث ایجاد شکافی بی‌ثبات در روابط پکن-واشنگتن دانست.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

«تان کفی» سخنگوی وزارت دفاع چین روز چهارشنبه گفت: «ارتش آزادی‌بخش خلق چین به تقویت آموزش‌ها و آمادگی‌های نظامی ادامه می‌دهد و قاطعانه هر شکلی از استقلال‌طلبی تایوان را همراه با تلاش‌هایی برای مداخله خارجی، در هم می‌کشند و قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین دفاع خواهد کرد».

شامگاه سه‌شنبه نیز «لیز تراس» نخست‌وزیر سابق انگلیس طی سفر رسمی ۵ روزه وارد تایوان شده و با مقام‌های دولت این جزیره خودمختار دیدار کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به طرح آمریکا برای ارائه کمک نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری به تایوان هشدار داد که اینگونه اقدامات روابط پکن با واشنگتن را به تنشی بی‌سابقه می‌کشاند.

پیش از این نیز سفارت چین در لندن طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سفر نخست‌وزیر سابق انگلیس به تایوان، این اقدام را «تحریک‌آمیز و نمایشی» توصیف کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید