واکنش چین به توافق تجاری بین آمریکا و تایوان

کدخبر: ۵۷۴۷۲۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اقدام آمریکا درباره «ابتکار تجاری قرن بیست‌ویکم» به شدت اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک پکن و واشنگتن و همچنین تعهد این کشور به حفظ روابط غیر رسمی با جزیره تایوان را به شدت نقض کرده است.
واکنش چین به توافق تجاری بین آمریکا و تایوان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز (جمعه ۲۹ اردیبهشت) خود گفت: چین نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را با اقدام آمریکا برای دستیابی به توافق «ابتکار تجاری قرن بیست و یکم» با جزیره تایوان اعلام کرده است.

گلوبال تایمز گزارش داد، وانگ ونبین اظهار داشت: چین قاطعانه با هر گونه تعامل رسمی بین کشورهایی که روابط دیپلماتیک با چین و جزیره تایوان دارند، از جمله مذاکره و امضای هر گونه توافقنامه‌ای که ماهیت مستقل و رسمی داشته باشد، مخالف است.

وی افزود: اقدام آمریکا درباره «ابتکار تجاری قرن بیست‌ویکم» به شدت اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک پکن و واشنگتن و همچنین تعهد این کشور به حفظ روابط غیر رسمی با جزیره تایوان را به شدت نقض کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: آمریکا نباید با جزیره تایوان مذاکره و هیچ توافقی را امضا کند که پیامدهای حاکمیتی و ماهیت رسمی داشته باشد و نباید هیچ سیگنال اشتباهی را به نام تجارت و تجارت به نیروهای «استقلال تایوان» ارسال کند.

وانگ ونبین همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌هایی مبنی بر میزبانی هند از نشست گروه ۲۰ در کشمیر گفت: چین قاطعانه با برگزاری نشست‌های گروه ۲۰ به هر شکلی در مناطق مورد مناقشه مخالف است و در چنین جلساتی شرکت نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید