ارسال زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی/ چین موضع گیری کرد

کدخبر: ۵۸۴۷۲۳
چین درباره برنامه آمریکا برای ارسال یک زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک‌های بالستیک به کره جنوبی ابراز نگرانی کرد.
ارسال زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی/ چین موضع گیری کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، دولت پکن از بابت گزارش‌هایی مبنی بر برنامه آمریکا برای ارسال یک زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک‌های بالستیک به کرانه‌های کره جنوبی ابراز نگرانی کرده است

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین درباره موضع کشورش در ارتباط با این طرح آمریکا گفت: چین نگرانی تحولات در منطقه است و به آمریکا و کره جنوبی تاکید دارد تا این مسائل را مدنظر قرار داده و نقشی سازنده در سازش سیاسی در شبه جزیره کره ایفا کنند.

فوری/ توقیف یک شناور با ۱۲ خدمه توسط سپاه

وی افزود: مسیر نادرست و غلط ارعاب و تهدید نظامی و فشار به حل مشکل مذکور در شبه جزیره کره کمکی نمی‌کند.

اخیرا معاون فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره گفته بود که ایالات متحده به زودی یک زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک‌های بالستیک را به کره جنوبی اعزام می‌کند و رسانه‌های محلی نیز گزارش کرده بودند که این زیردریایی به تسلیحات هسته‌ای مجهز است.

۱۶ ژوئن سال جاری میلادی یک روز پس از شلیک دو موشک کوتاه برد بالستیک از سوی پیونگ یانگ به سمت دریای ژاپن، زیردریایی یو اس اس میشیگان آمریکا به شبه جزیره کره وارد شد. این نخستین ورود زیردریایی اتمی آمریکا به منطقه از اکتبر ۲۰۱۷ است.

در آوریل سال جاری میلادی، سران دو کشور آمریکا و کره جنوبی اعلامیه واشنگتن را تایید کردند که شامل ارائه مکانیسم رایزنی دو جانبه با هدف برنامه‌ریزی استراتژیک و بازدارندگی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید