این مرد ایرانی- آمریکایی 3 سال به زندان می رود

کدخبر: ۵۸۸۳۶۴
وزارت دادگستری آمریکا یک مرد اهل ایالت ویرجینیا را به بهانه اقدام برای نقض تحریم‌های ایران، به زندان محکوم کرده است.
این مرد ایرانی- آمریکایی 3 سال به زندان می رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لیدیا گریگزبی، قاضی منطقه‌ای آمریکا، بهروز مختاری ۷۲ ساله اهل مک لین در ایالت ویرجینیا که در ایران به دنیا آمده و تابعیت آمریکا را کسب کرده است، به ۴۱ ماه حبس در زندان فدرال و متعاقباً سه سال آزادی تحت نظارت، محکوم کرد.

براساس گزارش وبگاه وزارت دادگستری آمریکا، قاضی گریگزبی به مختاری دستور داد حدود دو میلیون و ۸۶۲ هزار و ۵۹۸ دلار درآمد حاصل از آنچه که آن‌ها فعالیت مجرمانه خود و همچنین اقامتگاهی که در کمپبل کالیفرنیا به قیمت بیش از ۱/۵ میلیون دلار با استفاده از چنین درآمدی خریداری کرده بود، به عنوان جریمه تحویل دهد. 

ارک بارون، دادستان آمریکا در این خصوص ادعا کرد: این متهم می‌دانست که از داشتن مراودات تجاری با ایران منع شده است، اما به هر حال این کار را انجام داد و تلاش کرد از طریق کنترل خود بر مشاغل و نهاد‌های مالی در ایران و امارات عربی متحده اقداماتش را پنهان کند. اکنون او نه تنها باید در زندان فدرال محبوس شود، بلکه پول نقد و اموالی را که با درآمد‌های غیرقانونی خود خریداری کرده است، از دست خواهد داد.

مختاری سمت‌های مدیریتی و یا کنترل مالکیت چندین کسب وکار را در ایران و امارات عربی متحده که در مجموع به آن‌ها شبکه اف اس آر گفته می‌شود، داشت. مختاری و دوستانش از شبکه اف اس آر برای ارائه خدمات به نهاد‌های ایرانی و انجام معاملات مربوط به محصولات پتروشیمی ایران از جمله حمل و نقل محصولات پتروشیمی به ایران و از ایران به خارج از طریق دریا استفاده کردند. مختاری و همکارانش از حساب‌های بانکی مستقر در امارات عربی متحده برای انجام این تراکنش‌های دلاری استفاده کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید