سوئیس مرزهای خود را بر روی مردم این کشور بست

کدخبر: ۶۰۰۲۸۷
اقتصادنیوز: دولت سوئیس روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ پناهنده‌ای را از جزیره لامپدوزا در ایتالیا نخواهد پذیرفت .
سوئیس مرزهای خود را بر روی مردم این کشور بست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سوئیس روز دوشنبه با امتناع از پذیرش مهاجران از جزیره «لامپدوزا» در ایتالیا اعلام کرد که محدودیت‌ها در طول مرزهایش با ایتالیا را تشدید خواهد بخشید.

حضور هزاران مهاجر از سواحل شمال آفریقا به ایتالیا بحرانی را در این کشور ایجاد کرده و موجب اختلاف ایتالیا با اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» این اختلاف به بحث بر سر تقسیم مسئولیت در میان کشورهای اتحادیه اروپا منجر شده است.

«جورجیا ملونی» روز یکشنبه در نشست خبری با «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در جریان سفر به این کشور گفت که اتحادیه اروپا باید برای مقابله با چالش‌های مهاجرت کنترل‌ نشده همکاری کند. ملونی گفت:«آینده اروپا به ظرفیت اروپا برای رویارویی با چالش های بزرگ بستگی دارد.»

این در حالی است که اتحادیه اروپا در حال تلاش برای بازنگری قوانین در مورد نحوه رسیدگی به جریان مهاجران است. در فرانسه اعضای راست افراطی می‌گویند پاریس نباید به هیچ مهاجری از «لامپدوزا» اجازه عبور از مرز ایتالیا را بدهد.

منابع دولتی فرانسه گفتند که ملونی و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، درباره لزوم تقویت همکاری در سطح اروپا صحبت و توافق کردند.

چندی قبل منابع خبری از کشته شدن ۴۱ مهاجر در جزیره «لامپدوزا» در ایتالیا خبر دادند. در این حادثه تلخ  ۴۱ مهاجر در کشتی غرق شده نزدیک جزیره «لامپدوزا» کشته شدند. این قایق  از منطقه «اسفاکس» در تونس به راه افتاد، اما پس از چند ساعت واژگون و غرق شد. بازماندگان این حادثه که سه مرد و یک زن اهل ساحل عاج و گینه بود گفتند که توسط یک کشتی باری نجات یافته و سپس به یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا منتقل شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید