پیام صلح رهبر انصارالله به ائتلاف متجاوز سعودی

کدخبر: ۶۰۰۷۰۱
اقتصادنیوز: رهبر انصارالله یمن به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) در سخنانی به ائتلاف متجاوز سعودی توصیه کرد محاصره را پایان داده و در جهت صلح گام بردارند.
پیام صلح رهبر انصارالله به ائتلاف متجاوز سعودی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص)، ضمن قدردانی از مقاومت ملی به مهم‌ترین تحولات سیاسی این کشور اشاره کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه «المسیره» گزارش داد، الحوثی گفت: بزرگداشت روز میلاد پیامبر اکرم (ص) توسط مردم یمن، پایبندی آن‌ها به پیام‌های اسلام، قرآن کریم و رسول اکرم را به عنوان یک الگو تأیید می‌کند.

حزب‌الله لبنان یک بیانیه صادر کرد

وی تصریح کرد: هدف از تجاوز سرزمینی به یمن قرار دادن این کشور ذیل بند هفت منشور سازمان ملل متحد است.

رهبر انصارالله تاکید داشت: در شرایط کنونی و اشغال بخشی از خاک یمن، دشمنان کشور ما به دنبال تجزیه و تصرف بخشی از خاک آن هستند.

الحوثی درباره مرحله انتقال سیاسی خاطرنشان کرد: ما بر پایبندی به مشارکت ملی، مفهوم شورا و وحدت مردم یمن تاکید می‌کنیم و استبداد را نمی‌پذیریم.

او در ادامه افزود: پس از تشکیل دولت جدید در یمن، برای اصلاح قوه قضائیه و ورود علمای آشنا به احکام اسلامی در آن تلاش خواهیم کرد.

رهبر انصارالله اشاره‌ای به مذاکرات با طرف سعودی هم داشت و گفت: ادامه جنگ، اشغال و محاصره برای ائتلاف متجاوز نتیجه معکوس خواهد داشت؛ آن‌ها باید به تلاش‌های انجام شده در جهت صلح توسط سلطان نشین عمان پاسخ درخور دهند.

الحوثی توصیه‌ای هم به ائتلاف سعودی داشت و تاکید کرد: من به ائتلاف متجاوز توصیه می‌کنم به تجاوزات خود در قبال مردم یمن پایان دهد، محاصره را تمام کند و دست از تصرف ثروت‌های نفتی کشور ما بردارد.

پیش از او، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به مناسبت شصت و یکمین سالگرد انقلاب ۲۶سپتامبر، خواستار آغاز اقدامات عملی از سوی ائتلاف سعودی درخصوص یمن شده و بر لزوم پایان فوری محاصره مردم یمن و مشارکت سریع ائتلاف سعودی در اقدامات اعتمادساز در ابعاد انسانی و اقتصادی تاکید کرده بود.

عربستان سعودی روز پنجشنبه (۱۴ سپتامبر) اعلام کرد که از هیات سیاسی جنبش انصارالله یمن برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه‌حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنرانی امروزش درباره جنایات علیه اسلام نیز گفت: لابی صهیونیستی و متحدانش در غرب به دنبال دشمنی با بشریت و اسلام هستند؛ سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم نمونه‌ای از این دشمنی‌هاست.

محور اصلی رایزنی السیسی و دبیر شورای امنیت روسیه

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنی که آمریکا و «اسرائیل» با اسلام آشکار کرده‌اند، مسلمانان را ملزم به مقابله با استبداد می‌کند.

الحوثی در اشاره به انحرافات اخلاقی غربی‌ها گفت: عصر ناآگاهی، تحت رهبری لابی صهیونیستی و پیروان آن از آمریکا گرفته تا «اسرائیل» باعث ترویج همجنسگرایی و از هم پاشیدگی نظام خانواده شده است.

رهبر انصارالله یمن روز گذشته، سه‌شنبه هم با اشاره به اینکه لابی یهودی-صهیونیستی در جهان که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از رژیم‌های اروپایی بخشی از آن هستند، به دنبال مهار مسلمانان و نفوذ در آنان هستند، خاطر نشان کرده بود: دشمنی آنان به حدی رسیده که در شیوه‌های آموزشی مدارس کشورهای عربی و اسلامی از جمله عربستان مداخله، می‌کنند تا آیات قرآنی را از آن حذف کنند؛ زیرا صهیونیست‌ها از این آیات، متنفر هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید