اولین واکنش رئیس برکنار شده مجلس نمایندگان آمریکا: پشیمان نیستم

کدخبر: ۶۰۱۹۳۳
اقتصادنیوز: رئیس برکنار شده مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پس از عزل از مقام خود به خبرنگاران گفت که دیگر برای ریاست مجلس نامزد نخواهم شد.
اولین واکنش رئیس برکنار شده مجلس نمایندگان آمریکا: پشیمان نیستم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  کوین مک کارتی گفته است: از تلاش‌هایی که قبل از برکناری انجام دادم پشیمان نیستم و به دستاوردهای به دست آمده در دوره گذشته افتخار می‌کنم.

او در ادامه اظهار داشت: بازگشت اعضای مجلس به سر کار و انجام وظایف خود مهم است و برای من افتخار بزرگی بود که رئیس مجلس نمایندگان بودم.

رئیس معزول مجلس نمایندگان آمریکا این را نیز گفت که مایلیم اکثریت خود را در مجلس در انتخابات آینده حفظ کنیم.

مک کارتی افزود: برای جلوگیری از تعطیلی دولت به خاطر مردم آمریکا ریسک کردم، اما چگونه می‌توانستیم با ۸ نماینده جمهوری‌خواه تندرو در کنار حزب مقابل حکومت کنیم؟

به اذعان مک کارتی، شکاف واقعی و مشکل بزرگی در مجلس نمایندگان وجود دارد.

کوین مک کارتی همچنین افزود: من نمی‌خواستم منافع خود را بر منافع ملت ترجیح دهم و با طرف مقابل کار کردم تا کشور را به پیش ببریم. من کسی را به خاطر حذف خود سرزنش نمی‌کنم، من موقعیت خود را پیدا کردم و از عملکرد خودم راضی هستم.

رئیس استیضاح شده مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این درست نیست که کسانی را که پشت استیضاح من ایستاده اند، محافظه کار معرفی کنیم. من برای رهبر اقلیت مجلس احترام زیادی قائلم و دموکرات‌ها را به خاطر رأی دادن به استیضاح من سرزنش نمی‌کنم، چون ما باید با طرف مقابل کار کنیم.

ساعاتی پیش از این، در آمریکا مجلس نمایندگان برای اولین بار در تاریخ این کشور به برکناری «کوین مک کارتی»، رئیس مجلس رأی داد.

برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پی رأی گیری برای استیضاح او و رأی مثبت به عدم کفایت او صورت گرفت و دقایقی پس از اعلام نتایج رأی گیری، مجلس نمایندگان آمریکا جای خالی ریاست مجلس را اعلام کرد.

بلافاصله پس از برکناری مک کارتی، «پاتریک مک هنری» به عنوان رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام شد.

«مت گیتس»، نماینده جمهوریخواه و هم حزبی رئیس مجلس نمایندگان درباره رأی مثبت به برکناری او گفت: «مک کارتی توافقاتی را که با ما در ژانویه گذشته انجام داده بود، نقض کرد. او مجلس نمایندگان را فلج کرد و پیش نویس لوایح تخصیصی را در نظر نگرفت.» به گفته مت گیتس، بهترین راه پیش روی نمایندگان محافظه کار و جمهوری خواه که اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند، پیشبرد انتخاب رئیس جدید مجلس بود که این کار انجام شد.

همچنین «جری کانولی»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان اعلام کرد که انتظار دارد تا اعضای دو حزب روز چهارشنبه به طور جداگانه برای انتخاب نامزدی برای ریاست مجلس نمایندگان دیدار کنند. جری کانولی در ادامه همچنین افزود که «حکیم جفریس»، نماینده دموکرات، نامزد دموکرات‌ها ما برای ریاست مجلس نمایندگان است، اما موضع جمهوری خواهان هنوز روشن نیست.

به گفته جری کانولی، جمهوری خواهان در موقعیت دشواری قرار دارند و در تلاش هستند فردی را بیابند که بتواند اکثریت را به دست آورد.

 سی‌ان‌ان نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که پیش‌بینی نمی‌شود حداقل تا ۲۴ ساعت آینده برای رئیس مجلس نمایندگان رأی‌گیری صورت گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید