عقب‌نشینی اروپا از تصمیم‌ تازه‌اش درباره کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها

کدخبر: ۶۰۳۱۳۱
اقتصادنیوز: کمیسیون اروپا دوشنبه شب از تعلیق کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها عقب‌نشینی کرد و گفت که این کمک‌ها ادامه خواهد یافت.
عقب‌نشینی اروپا از تصمیم‌ تازه‌اش درباره کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای با اعلام اینکه کمک مالی به فلسطینی‌ها مورد بازنگری قرار می‌گیرد، افزود: فعلا هیچ پرداختی در نظر گرفته نشده است. اما این کمک‌ها تعلیق نخواهد شد.

رویترز گزارش داد، «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست روزانه خود با محکوم کردن حمله حماس به اسرائیل گفت: با توجه به حمله حماس، کمیسیون اروپا با در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به پروژه‌های مالی خود در نوار غزه و کمک‌های مالی تصمیم نهایی را در اسرع وقت اتخاذ خواهد کرد.

اولیور وارهلی کمیسیونر همسایگی و گسترش اروپا دوشنبه در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام اینکه همه کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها تحت بازنگری قرار گرفته‌اند، نوشت: همه پرداخت‌ها به فلسطینی‌ها فورا تعلیق شدند.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و گسترده خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است. رژیم صهیونیستی نیز حملات مرگباری را علیه فلسطینی‌ها آغاز و نوار غزه را در محاصره کامل قرار داد.

منابع بیمارستانی فلسطین دوشنبه شب از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند و تأیید کردند که در حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۶۸۷ تن به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه همچنین اعلام کرد که از این تعداد ۱۴۰ تن کودک و ۱۰۵ زن هستند.

براساس این گزارش همچنین شمار مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به سه هزار و ۷۲۶ تن رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید