یک کندی با بایدن زورآزمایی می‌کند!

کدخبر: ۶۰۳۱۳۳
اقتصادنیوز: رابرت اف. کندی از کارزار درون حزبی دموکراتها کنار کشید و به صورت مستقل وارد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد.
یک کندی با بایدن زورآزمایی می‌کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل فارس  «رابرت اف. کندی جونیور»، برادر زاده «جان اف.کندی»، رئیس جمهور اسبق ترور شده آمریکا که ۳۰ فروردین وارد کارزار مقدماتی تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۴ شد اعلام کرد نامزدی خود در رقابت دموکراتها را لغو کرده و به عنوان یک فرد مستقل برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، کندی که عضو یکی از مشهورترین خانواده‌های حزب دموکرات در عرصه سیاست آمریکا است طبق نظرسنجی‌ها بیشتر از آنکه در میان هم‌حزبی‌های دموکراتش محبوب باشد در بین جمهوریخواهان رقیب محبوب بود.

به چالش کشیدن رئیس‌جمهور مستقر در مرحله انتخابات درون‌حزبی از سوی یک فرد هم‌حزبی رویدادی است که کمتر اتفاق می‌افتد هر چند که چه در میان جمهوری‌خواهان و چه در میان دموکرات‌ها بدون سابقه نیست. 

هنوز مشخص نیست حمایت قابل توجه جمهوریخواهان از رابرت اف. کندی در زمانی که او از حزب دموکرات نامزد شد، همچنان با ورود او به عنوان نامزد مستقل به مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری به ویژه در صورتی که دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز رقابت مقدماتی جمهوریخواهان، رقیب او شود، همچنان ادامه داشته باشد یا خیر.

هم متحدان بایدن و هم متحدان ترامپ به رابرت اف. کندی به عنوان کسی که در نهایت تخریب کننده شانس این دو نامزد در انتخابات باشد مظنون بودند.

متحدان جو بایدن کارزار رابرت اف. کندی برای رقابت مقدماتی دموکرات‌ها را «غیر جدی» خوانده بودند.

پس از اعلام این تصمیم رابرت اف. کندی، صدها تن از حامیانش در انتظار سخنرانی او در محل «تالار استقلال» در فیلادلفیا تجمع کرده و شعار جدید «استقلال خود را اعلام کنید» را به نمایش گذاشتند.

رابرت اف. کندی که 69 سال دارد چند ماه پیش در مصاحبه‌ای گفت معتقد است سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) در ترور «جان اف.کندی» عموی او و سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده دست داشته است. 

او پسر سناتور رابرت اف. کندی است که او هم در سال ۱۹۶۸ ترور شد و روز چهارشنبه ۳۰ فروردین رسماً نامزدی خود را برای تعیین شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرده بود.

او همچنین در سخنرانی اعلام نامزدی خود در رقابت مقدماتی دموکراتها اذعان کرد که واشنگتن گروه تروریستی داعش را ایجاد کرد.

رابرت اف. کندی جونیور در یک مصاحبه دیگر در تیر ماه گذشته پیش‌بینی کرد که اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی در جنگ با روسیه ندار د. او تاکید کرد حتی یک برآمد از تحولات جنگ اوکراین-روسیه وجود ندارد که بر اساس آن کی‌یف بتواند مسکو را شکست دهد.

او چندی پیش با کمیته ملی حزب دموکرات به مشکل برخورده و این کمیته را متهم به دخل و تصرف در رقابت مقدماتی علیه خود و تهدید به در نظر گرفتن گزینه‌های جایگزین کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید