توصیه مهم روسیه به آمریکا / از آب گل آلود ماهی نگیرید

کدخبر: ۶۰۳۷۸۳
اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا نباید در رابطه با تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل "از آب گل آلود ماهی بگیرد. "
توصیه مهم روسیه به آمریکا / از آب گل آلود ماهی نگیرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: "مطمئناً ما با قربانیان این درگیری ابراز همدردی می‌کنیم. ما معتقدیم که وضعیت بسیار دشوار است و از واشنگتن می‌خواهیم که در آب‌های گل آلود ماهیگیری نکند. واشنگتن عادت به انجام این کار در هر شرایطی دارد. "

کربی: اسرائیل قبل از صدور هشدار برای تخلیه غزه با ما مشورت نکرده است

او تاکید کرد که با توجه به تشدید درگیری ها, احتمال بی‌ثباتی بیشتر در منطقه "بسیار زیاد" است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه را محکوم می‌کنیم که از بسیاری جهات منبع اصلی درگیری‌های مسلحانه کنونی است.
به گزارش ایرنا, میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در گفت وگو با دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) خواستار آتش‌بس فوری و ارسال آب و غذا به نوار غزه شد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که پس از این گفت وگوی تلفنی منتشر شد، اعلام کرد: طرفین در این تماس تلفنی بر ضرورت توقف فوری خصومت‌ها، باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای تحویل غذا و دارو به مردم و بازگرداندن آب و برق به نوار غزه تاکید کردند.
این بیانیه می‌افزاید: بوگدانف و آل شیخ همچنین بمباران‌های بی‌رویه‌ای که منجر به افزایش تلفات غیرنظامی متعدد خواهد شد را غیرقابل قبول خواندند.
پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا نیز روز گذشته (پنجشنبه) بر لزوم ارسال و حق دسترسی نوار غزه به غذا، آب و دارو بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید کرد.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را مسدود کرده تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

اسرائیل کرانه باختری را منطقه بسته نظامی اعلام کرد

۶ روز از آغاز حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند و همچنین در این مدت ۱۳۵۴ فلسطینی نیز به شهادت رسیده و هزاران نفر هم مجروح شده‌اند.
صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید