انتقاد کره‌شمالی از آزمایش موشک بالستیک در آمریکا!

کدخبر: ۶۰۷۸۵۳
اقتصاد نیوز :کره شمالی با انتقاد از آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما در آمریکا، اعلام کرد که بازدارندگی نظامی خود را با هدف مقابله با تهدید زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا افزایش می‌دهد.
انتقاد کره‌شمالی از آزمایش موشک بالستیک در آمریکا!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، نیروی هوایی آمریکا در روز چهارشنبه موشک «مینتمن ۳» با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را از پایگاهی در کالیفرنیا پرتاب کرد؛ اما در پی بروز اختلالی در عملکرد آن، موشک آزمایش‌شده در آسمان منفجر شد. این آزمایش با حضور مقامات دفاعی کره جنوبی برگزار شد؛ اقدامی که از ۲۰۱۶ تا امروز بی‌سابقه بوده است.

 

سئول، توکیو و آمریکا در مقابل تهدیدهای کره شمالی/ اولین رزمایش هوایی مشترک برگزار شد

یک تفسیرگر نظامی کره شمالی گفت که با وجود شکست این آزمایش، حضور «عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی» ارتش کره جنوبی نشان داد که نوک پیکان سلاح‌های هسته‌ای آمریکا به سوی پیونگ‌یانگ است. این مفسر اهل کره شمالی به خبرگزاری مرکزی این کشور گفت: کره شمالی برای تضمین امنیت استراژیک و تقویت قدرت بازدارندگی‌اش، مانند گذشته به اقدامات نظامی خود ادامه می‌دهد.

این رسانه دولتی کره شمالی همچنین از واشنگتن و سئول به دلیل اقدامات متعدد نظامی از جمله استقرار بمب‌افکن‌های هسته‌ای استراتژیک آمریکایی در کره جنوبی انتقاد کرد.

مفسر کره شمالی با طرح درخواست تقویت نیروی هسته‌ای دفاعی در پیونگ‌یانگ، گفت: تهدید هسته‌ای آمریکا و نیروهای نیابتی‌اش (کره جنوبی) در حال نزدیک شدن به یک خط قرمز جدید است.

وزارت اتحاد دو کره در کره جنوبی در واکنش به اظهارات این مفسر نظامی اعلام کرد که این وزارتخانه اظهارات وی را مقدمه‌سازی برای توجیه «یک اقدام تحریک‌آمیز نظامی دیگر» می‌داند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید