دستور جدید کرملین به شهروندان روسیه!

کدخبر: ۶۰۹۰۵۴
اقتصاد نیوز : معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد، مقامات آمریکایی بازداشت اتباع روس به بهانه‌های نقض‌های تجاری را افزایش داده‌اند، بنابراین بهتر است شهروندانی که قصد سفرهای "غیرضروری" به آمریکا دارند، صرفنظر کنند.
دستور جدید کرملین به شهروندان روسیه!

به گزارش ایسنا، آمریکا کنسولگری‌های خود در سن‌پترزبورگ و ولادیووستوک را تعطیل کرده در حالی که سفارتخانه‌اش در مسکو دایر است و تنها برای اتباع روس ویزا صادر نمی‌کند. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در آوریل اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ تبعه روس در آمریکا به بهانه‌های مختلف زندانی شده‌اند.

 

بحران در روابط مسکو و واشنگتن/ احتمال قطع روابط دیپلماتیک روسیه و آمریکا

طبق گزارش خبرگزاری راشاتودی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: بازداشت اتباع روس اخیرا به بهانه نقض قوانین کنترل صادراتی آمریکا بیشتر شده است.

وی افزود: می‌خواهم به همه شهروندان روس هشدار دهم که چنین سفرهایی را انجام ندهند و وقت خود را در آنجا در حالت تنش و استرس سپری نکنند و این انتظار را داشته باشند که در صورت سفر به آمریکا ممکن است از سوی مقامات آمریکایی با اتهاماتی مواجه شوند.

ریابکوف تاکید کرد، روس‌هایی که تصمیم به سفر به آمریکا را دارند باید این اقدامات خصمانه احتمالی از سوی مقامات آمریکایی را در نظر بگیرند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به شدت درگیر انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه شهروندان ما هستند. همه ما باید هوشیار و آگاه باشیم، با سفارتخانه و دفاتر کنسولی‌ روسیه در ارتباط باشیم و انتظار هرگونه اقدام خصمانه یا تحریک‌آمیز از جمله بازداشت را داشته باشیم. هر کسی که به خارج از کشور سفر می‌کند باید این نکات را مد نظر قرار دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید