آلمان دو سامانه دفاع هوایی به اوکراین ارسال کرد

کدخبر: ۶۰۹۸۳۴
اقتصادنیوز : آلمان قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳، دو سامانه پدافند هوایی IRIS-T جدید را به اوکراین ارسال کند.
آلمان دو سامانه دفاع هوایی به اوکراین ارسال کرد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مارتین جاگر سفیر آلمان در اوکراین در بیانیه‌ای از ارسال دو سامانه جدید پدافند هوایی IRIS-T به اوکراین خبر داد.

نبرد در جبهه روسیه و اوکراین پیچیده شد/ ادامه حملات تهاجی نیروهای اوکراینی

در این بیانیه آمده است: صنعت دفاعی آلمان علاقه‌مند به ایجاد روابط استراتژیک بلندمدت با اوکراین است و تلاش خود را بر ارسال سامانه‌های پدافندی گپارد، پاتریوت و IRIS-T به این کشور متمرکز کرده است.

بر اساس این بیانیه، دو سامانه جدید IRIS-T علاوه بر ۳ سامانه‌ای که پیشتر تحویل این کشور شده است، قبل از پایان سال به اوکراین وارد خواهند شد که این موضوع حفاظت بهتر شهرها و تاسیسات زیربنایی اوکراین به خصوص تاسیسات تولید انرژی این کشور در برابر حملات روسیه را تضمین خواهد کرد تا مردم این کشور زمستان پیش رو را بدون قطع برق پشت سر بگذارند.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، کی‌یف از آغاز تهاجم روسیه به این کشور بیش از ۱۷.۰۹ میلیارد یورو کمک نظامی از آلمان دریافت کرده است.

 رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید