ذره بین روسیه روی آمریکا تنظیم شد/ کرملین: برنامه موشکی آمریکا در آسیا را رصد می‌کنیم

کدخبر: ۶۱۲۵۴۵
اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین از رصد دقیق برنامه آمریکا برای استقرار موشک‌های برد متوسط در آسیا خبر داد.
ذره بین روسیه روی آمریکا تنظیم شد/ کرملین: برنامه موشکی آمریکا در آسیا را رصد می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه درباره برنامه های موشکی آمریکا در اقیانوس آرام در بیانیه ای اعلام کرد: اوضاع را زیرنظر داریم.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه ادامه داد: ما به دقت وضعیت جاری را زیر نظر داریم. البته این موضوع برای ما مهمم است که هیچگونه اقدامی که منافع امنیتی ما را تهدید کند، وجود ندارد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف اضافه کرد: روسیه برنامه آمریکا برای استقرار موشک های برد متوسط در آسیا را رصد می کند.

وی در پاسخ به این سوال که هدف از این موشک ها بازدارندگی چین است، تاکید کرد که روسیه عموماً تلاش برای بازدارندگی احدی را تایید نکرده و آن را کاملاً نامناسب می داند.

این در حالیست که در هفته های گذشته سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داده بود که با استقرار موشک‌ های هسته‌ ای میان برد توسط آمریکا در قاره‌ های آسیا و اروپا، روسیه می‌ تواند ممنوعیت موقت استقرار این موشک‌ ها را نادیده بگیرد.

ریابکوف گفته بود که آمریکا به سرعت در جهت استقرار سامانه‌ های موشکی هسته‌ ای حرکت می‌ کند و این اقدام به زودی در جبهه جنگ آسیا و در جبهه اروپا اتفاق می‌ افتد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص هشدار داده بود که از این رو ممنوعیت موقت استقرار این موشک‌ ها که از سوی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اعلام شده بود، نمی‌ تواند در پرتو چنین تحولاتی سرجای خود باقی بماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید