کاسبی جدید رئیس سابق بلک واتر/ ماجرای آب بستن تونل‌های حماس چیست؟

کدخبر: ۶۱۴۳۸۲
اقتصادنیوز: یک رسانه انگلیسی گزارش داد که رژیم صهیونیستی برای به آب بستن تونل‌های حماس در غزه، از رئیس بلک واتر کمک خواسته است.
کاسبی جدید رئیس سابق بلک واتر/ ماجرای آب بستن تونل‌های حماس چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه تایمز انگلیس گزارش داد که اریک پرینس، پیمانکار امنیتی بد نام اهل آمریکا توانسته رژیم صهیونیستی را متقاعد کند تا تجهیزات معدن‌کاری او را خریداری کرده و تونل‌های حماس را در زیر غزه به آب ببندد.

در این گزارش آمده است: پرینس کمی پس از حمله حماس، به اسرائیل سفر کرد. او که بنیان‌گذار شرکت نظامی خصوصی بلک‌واتر در آمریکا بوده و تا ۲۰۰۹ ریاست آن را برعهده داشت، سابقه عضویت در یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را هم در کارنامه دارد.

رژیم صهیونیستی که از شبکه گسترده و تودرتوی تونل‌های حماس در زیر نوار غزه آسیب‌های زیادی دیده، پمپ‌های قدرتمندی را در شمال نوار غزه مستقر کرده و قصد دارد این تونل‌ها را به آب ببندد.

روزنامه تایمز گزارش داد که پرینس به محض آغاز جنگ غزه، خود را به سرزمین‌های اشغالی رساند تا با فروش تجهیزات معدن‌کاری خود به صهیونیست‌ها، پولی به جیب زده و در فرایند به آب بستن این تونل‌ها به صهیونیست‌ها کمک کند.

منتقدان این طرح رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که اجرای این طرح می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به نوار غزه وارد کند.

دولت ایالات متحده نیز دست‌کم در ظاهر امر خواستار انجام تحقیقات بیشتر برای بررسی تبعات اجرای این نقشه شده است.

این‌ها همه در حالی است که به نظر نمی‌رسد رژیم صهیونیستی قبل از آزاد شدن تمامی اسرایی که در اختیار حماس دارد، طرح خود را عملی کند، زیرا این اسرا به احتمال زیاد در همین تونل‌ها نگهداری می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید