تشکیلات خودگردان فلسطین: حماس حذف شدنی نیست/ نسل‌کشی فلسطینیان باید متوقف شود

کدخبر: ۶۱۵۰۴۵
اقتصادنیوز:نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی در حاشیه کنفرانس دوحه درباره غرب آسیا با بیان اینکه حذف حماس شدنی نیست تاکید کرد که حوادث امروز فلسطین تنها از عملیات 7 اکتبر شروع نشده است.
تشکیلات خودگردان فلسطین: حماس حذف شدنی نیست/ نسل‌کشی فلسطینیان باید متوقف شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی در حاشیه کنفرانس دوحه درباره غرب آسیا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت که این کاملا غیرواقع گرایانه است که اسرائیل بتواند حماس را نابود کند. این اتفاق نخواهد افتاد. 

وی افزود: «این بسیار مهم است که همه ما بدانیم که حماس بخشی از موزائیک سیاسی فلسطین است. بنابراین این ادعای اسرائیل که آنها می‌خواهند حماس را نابود و حذف کنند اول از همه و به اعتقاد من هرگز رخ نخواهد داد و به طور کلی این برای ما غیرقابل قبول است..»

خبر مرتبط
رجزخوانی نتانیاهو برای حماس/ تا حماس را نابود نکنیم، جنگ ادامه دارد

اقتصادنیوز:نخست وزیر اسرائیل در آغاز جلسه کابینه خود گفت: اینکه برای از بین بردن حماس از اسرائیل حمایت کنند و در عین حال برای پایان دادن به جنگ بر اسرائیل اعمال فشار کنند، غیرممکن است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان در ادامه گفت: نگرانی اصلی امروز فلسطینیها این است که آنها می‌خواهند جنایات و نسل کشی که در حال رخ دادن است متوقف شود.

محمد اشتیه تاکید کرد: مسئله قرار دادن غزه تحت قیمومیت نیست... ما به یک راه حل سیاسی جامع نیاز داریم که به این رنج فلسطینی ها پایان دهد که از 75 سال پیش آغاز شده است. وی با اشاره به این مساله افزود: حوادث فلسطین فقط از 7 اکتبر شروع نشده است. 

علیرغم ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حذف حماس در جنگ غزه، ناظران سیاسی معتقدند که اسرائیل تا کنون نتوانسته به اهداف اعلامی خود در غزه دست یابد.

کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز یک شنبه با اشاره به اینکه جنگ غزه سخت و کند پیش میرود گزارش داد که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، جنگ کنونی علیه غزه، دست‌کم تا دو ماه دیگر با شدت بالا ادامه خواهد یافت. 

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود انتشار قطره‌چکانی خبرهای مربوط به شمار تلفات خود در نبرد با مقاومت در نوار غزه، روز گذشته اعتراف کرد که شمار نظامیان کشته شده از زمان حمله زمینی به نوار غزه به ۱۰۲ نفر رسیده است و این تعداد از هفتم اکتبر (روز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به ۴۲۵ نفر رسیده است.  وبگاه «وای نت» نیز نوشت: «شمار نظامیان زخمی شده اسرائیلی در جریان این جنگ به ۵ هزار نفر می‌رسد و حدود ۲ هزار نفر از آنها دچار معلولیت شده‌اند. آماری که اسرائیل تاکنون، هرگز آن را تجربه نکرده بود». 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید