آژانس‌های فدرال آمریکا هشدار دادند / افزایش حمله تروریستی در آغاز سال نو

کدخبر: ۶۱۵۶۵۱
​ اقتصادنیوز :اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا در اعلامیه‌ای نسبت به افزایش «خشونت فردی» در تجمعات مرتبط با سال نو و دیگر رویدادها هشدار داده و گفتند این کشور از زمان عملیات «طوفان الاقصی» با «افزایش» جرایم نفرت‌محور و دیگر خشونت‌ها مواجه بوده است.
 آژانس‌های فدرال آمریکا هشدار دادند / افزایش حمله تروریستی در آغاز سال نو

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا نسبت به احتمال بروز «خشونت فردی» هشدار دادند که می‌تواند تجمعات مرتبط با تعطیلات سال نو و دیگر رویدادهای را به دلیل تنش‌های ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی و حماس هدف قرار دهد.

روزنامه نیویورک پست در این باره نوشت: این آژانس‌های فدرال به همراه مرکز ملی ضد تروریسم، اعلامیه‌ای در زمینه خدمات عمومی درباره تهدید شدت یافته خشونت در زمستان پیش رو منتشر کردند. این اعلامیه در پی هشدارها در اکتبر منتشر شده است.

خبر مرتبط
مقام اروپایی هشدار داد / افزایش حمله تروریستی در آستانه سال نو

اقتصادنیوز : «ایلوا یوهانسن» از اعضای ارشد کمیسیون اروپا در آستانه آغاز تعطیلات سال‌نو میلادی نسبت به افزایش خطر حملات تروریستی در کشورهای اروپایی هشدار داد.

در حالی که این اعلامیه و هشدارهای داده شده در پاسخ به طرح توطئه‌آمیز به خصوصی نبود که توسط این آژانس‌های فدرال شناسایی شده باشد، این نهادها گفتند «سازمان‌های رسانه‌ای و تروریستی خارجی خواستار حملات فردی در آمریکا شده‌اند.»

اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی اشاره کردند تعطیلات، جشن‌های سال نو میلادی و همچنین اعتراضات عمومی برای کسانی جذابیت دارد که به دنبال ایجاد هرج‌ومرج هستند.

طبق این اعلامیه، «چنین تجمعاتی می‌تواند به هدف مناسبی برای کسانی تبدیل شود که انگیزه مرتکب شدن خشونت علیه جوامع یهودی، مسیحی و مسلمان را دارند. عوامل جرایم نفرت‌محور نیز در اعمال خشونت و تهدید به خشونت نقش داشته‌اند.»

به گفته این آژانس‌های فدرال، از زمان عملیات «عملیات طوفان الاقصی» که در ۷ اکتبر توسط جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی انجام گرفت و به کشته شدن هزار و ۲۰۰ نفر و به اسارت درآمدن بیش از ۲۰۰ نفر از ساکنان اراضی اشغالی و حملات متقابل رژیم صهیونیستی به غزه منجر شد، آمریکا با «افزایش» جرایم نفرت‌محور و دیگر خشونت‌ها مواجه بوده است.

این آژانس‌ها همچنین بیان کردند که هشدارها و تهدیدهای دروغین به بمب‌گذاری و تیراندازی نیز علیه کنیسه‌ها افزایش یافته است.

افزون بر این، در اعلامیه یادشده آمده است: «ممکن است در روزهای منتهی به تعطیلات و پیش از رویدادهای مهم دیگر در زمستان، درخواست‌ها برای اعمال خشونت افزایش بیابد. عواملی که به تهدید اعمال خشونت شدت می‌بخشند، شامل افزایش درگیری‌ها میان اسراییل و حماس و موارد قابل توجه خشونت در داخل است که باعث تحریک به انجام دادن حملات تقلیدی یا تلافی‌جویانه می‌شود. بنابراین، ما از همه می‌خواهیم هوشیار باشند و هرگونه تهدید به خشونت یا فعالیت مشکوک را به ارگان‌های مجری قانون گزارش دهند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید