فاجعه اقتصادی برای اسرائیل در راه است

کدخبر: ۶۱۷۱۲۶
اقتصادنیوز: یکی از اعضای پارلمان اسرائیل نتانیاهو را برای این رژیم خطرناک خواند.
فاجعه اقتصادی برای اسرائیل در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میکی لوی، رئیس کمیته نظارت کابینه رژیم صهیونیستی در کنست، در مصاحبه‌ای گفت: «اسرائیل با یک فاجعه اقتصادی مواجه است، به طوری که بودجه دولت به بودجه غارتگری تبدیل شده است، در حالی که بنیامین نتانیاهو رفتار بدبینانه و شیوه ترسناکی دارد.»

لوی در روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرد که کابینه صهیونیستی چیز‌های غیرمنطقی را در بودجه سال ۲۰۲۳ گنجانده بود، مانند اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیون شکل جدید برای تقویت هویت و فرهنگ یهودی، اما این سوال مطرح است که آیا «شناخت هویت» نیاز به پول دارد یا خیر؟

به گفته لوی علاوه بر این، وزارتخانه‌های غیرضروری در دولت وجود دارد. قبلا کمتر از ۳۰ وزیر وجود داشت، در حالی که اکنون ۳۸ وزارتخانه وجود دارد که حداقل ۱۰ وزارتخانه غیرضروری هستند.

خبر مرتبط
تعیین تکلیف «نتانیاهو» برای زمان احتمالی آتش‌بس غزه

اقتصادنیوز: نتانیاهو برقراری آتش‌بس در نوار غزه را پیش از تحقق همه اهداف این رژیم به ویژه «نابودی» حماس بعید دانست‌.

 در همین راستا، لوی معتقد بود که بودجه ۲۰۲۴ بدتر خواهد بود، زیرا نسل‌های آینده به پرداخت بدهی‌ها ادامه می‌دهند و نمی‌توانند از گرداب آن‌ها خارج شوند. او ضمن تاکید بر اینکه «اسرائیل به سمت یک فاجعه اقتصادی پیش می‌رود»، خاطرنشان کرد: تولید ناخالص داخلی کاهش می‌یابد، کسری افزایش می‌یابد و بدهی خارجی که یک تریلیون شکل جدید بود افزایش می‌یابد.

 این عضو کنست صهیونیستی در ادامه گفت که تمام اقدامات نتانیاهو با هدف حفظ بقای شخصی خود است، زیرا او فقط به خود فکر می‌کند؛ درحالیکه نارضایتی کامل از رفتار او وجود دارد. لوی همچنین با تاکید بر اینکه نتانیاهو به خطری برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، گفت: او باید بدون انتخابات برود، نه تنها به این دلیل که مفید نیست، بلکه به دلیل انیکه به اسرائیل آسیب می‌رساند.

خبر مرتبط
مجروحان ارتش اسرائیل حاضر به دیدار با نتانیاهو نشدند

اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری اعلام کردند که برخی مجروحان ارتش اسرائیل دیدار با نخست وزیر این رژیم را رد کردند.

 لوی در مورد انتخابات زودهنگام هم اعلام کرد پس از بزرگترین شکست از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی باید انتخاباتی برگزار شود و بی‌بی (بنیامین نتانیاهو) نمی‌تواند به نخست‌وزیری ادامه دهد.

از سویی دیگر، آژانس خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که جنگ بیش از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت برای رژیم صهیونیستی هزینه بر بوده و بر امور مالی عمومی فشار وارد می‌کند.

این روزنامه انگلیسی افزود: کمک‌های مالی بحث برانگیز (به کسانی که طی جنگ ضرر کردند) همان چیزی است که جنجال‌های محلی را برانگیخت و بازار‌ها را در وضعیت تنش نگه داشت. برنامه هزینه‌های اسرائیل شامل بودجه‌های به اصطلاح ائتلاف یا هزینه‌های اختیاری است که به پنج حزب تشکیل‌دهنده دولت نتانیاهو اختصاص می‌یابد.

 به گزارش بلومبرگ، در حالی که تخصیص‌های ویژه بخش کوچکی از کل بودجه دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را نشان می‌دهد، اما به نشانه‌ای از اولویت‌های رقابتی در زمانی که رژیم صهیونیستی با بدترین جنگ نیم قرن اخیر خود مواجه است، تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید