ثبت رکورد بی سابقه کشتار در فلسطین از سال 1948 تا به امروز!

کدخبر: ۶۱۹۲۷۷
اقتصادنیوز: یک مرکز فلسطینی تعداد شهدای فلسطیمن در پایان سال ۲۰۲۳ را ۲۲۴۰۴ نفر اعلام کرد که بیشترین تعداد از 1948 تاکنون بوده است.
ثبت رکورد بی سابقه کشتار در فلسطین  از سال 1948 تا به امروز!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، داده‌های اداره مرکزی آمار فلسطین نشان داد که تعداد شهدای فلسطینی در جنگی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است بیشترین تعداد از زمان نکبت ۱۹۴۸ است. این آژانس در بیانیه‌ای در شب سال نو میلادی گفت که تعداد شهدای در فلسطین از آغاز سال ۲۰۲۳ به ۲۲۴۰۴ نفر رسیده است که از ۷ اکتبر تاکنون ۲۲۱۴۱ مورد شهید شده‌اند که ۹۸ درصد از آن‌ها از جمله حدود ۹۰۰۰ کودک و ۶۴۵۰ زن از نوار غزه هستند.

خبر مرتبط
شمار شهدای غزه از مرز 21 هزار و 300 گذشت/

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حمله‌های اسرائیل به غزه را اعلام کرد.

 

این بیانیه می‌افزاید: «تعداد مفقودین گزارش شده در نوار غزه به بیش از ۷۰۰۰ نفر رسیده است که ۶۷ درصد آن‌ها کودک و زن هستند و تقریباً ۱.۹ میلیون شهروند در داخل نوار غزه، دور از محل سکونت خود آواره شده اند».

این مرکز اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۳، جمعیت نوار غزه به ۲.۳ میلیون نفر رسیده است که ۱.۰۶ میلیون کودک زیر ۱۸ سال هستند و ۴۷ درصد از جمعیت نوار غزه را تشکیل می‌دهند. در مورد کرانه باختری، داده‌های اداره مرکزی آمار فلسطین حاکی از آن است که تعداد شهدای کرانه باختری از ۷ اکتبر به ۳۱۹ شهید شامل ۱۱۱ کودک و ۴ زن و بیش از ۱۰۰ خبرنگار بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین به شهادت رسیده اند.

 

خبر مرتبط
شمار شهدای غزه به 120 نفر رسید+ فیلم

اقتصادنیوز : منابع خبری فلسطینی گزارش دادند که با تخلیه شمار دیگری از شهدای بمباران های ۲۴ ساعت اخیر اسرائیل در منطقه مرکزی نوار غزه، تعداد کل شهدای این منطقه به ۱۲۰ نفر افزایش یافته است.

اداره مرکزی آمار فلسطین در پایان اعلام کرد در نبود هیچ نشانه‌ای از امکان پایان دادن به جنگی که خشن‌ترین جنگ در سرزمین‌های فلسطینی تلقی می‌شود، سال تیره‌ای برای فلسطینیان سپری شده است. در همین حال جنگنده‌های صهیونیست حملات خود را به مرکز و جنوب نوار غزه تشدید کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید