هشدار روسیه درباره خطر تقابل مسلحانه / جنگ تازه جهان در شبه جزیره کره؟

کدخبر: ۶۲۷۲۴۲
اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: فعالیت نظامی بی‌سابقه آمریکا در شبه جزیره کره باعث بروز تنش های مسلحانه می شود.
هشدار  روسیه درباره خطر تقابل مسلحانه / جنگ تازه جهان در شبه جزیره کره؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی هشدار داده که اگر آنها به دنبال تقابل نظامی با پیونگ‌یانگ باشند، کره شمالی هم ظرفیت‌های آنها را منهدم می‌کند و از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری تاس، «آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفته که خطر یک تقابل و درگیری مسلحانه مستقیم در شبه جزیره کره را رد نمی‌کند و افزود: طرف روسی بارها زنگ خطر را درباره تشدید چشمگیر تنش و خطرات فزاینده درگیری نظامی مستقیم در شبه جزیره کره به صدا در آورده است. هشدار رهبر کره شمالی را باید از طریق منشور فعالیت نظامی بی‌سابقه واشنگتن و متحدانش در این منطقه در نظر گرفت.

خبر مرتبط
نقض تحریم‌های انگلیس علیه روسیه

اقتصادنیوز: نتیجه تحقیقات مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک می گوید: هند و چین که پس از تحریم‌های غرب به واردکننده اصلی نفت خام روسیه تبدیل شده‌اند، این محصول تحریم شده را پالایش و تبدیل به سوخت جت و گازوئیل می‌کنند و سپس دوباره آن را به کشورهای دیگر از جمله بریتانیا می‌فروشند.

وی یادآور شد که واشنگتن به همراه سئول و توکیو در حال انجام مانورهای نظامی مشترک ادامه‌دار برای تمرین سناریوهای حملات پیشگیرانه به خاک کره شمالی هستند.

رودنکو حاطرنشان کرد: اقدامات تحریک‌آمیز تهاجمی بی‌وقفه ایالات متحده، پیونگ‌یانگ را مجبور به اتخاذ تدابیری برای تقویت توان دفاعی خود می‌کند. تلاش‌های غرب برای مقصر دانستن کره شمالی در تشدید تنش‌های فزاینده در شبه جزیره کره و به طور کلی در شمال شرق آسیا چیزی نیست جز یک عادت قدیمی در منحرف کردن اذهان.

خبر مرتبط
نگرانی مسکو درباره امنیت سفارتخانه‌های روسیه در زمان برگزاری انتخابات

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به میزبانی سفارتخانه‌های این کشور در مناطق مختلف جهان از صندوق‌های اخذ رأی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: وضعیت امنیتی در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های روسیه به طور قابل توجهی بدتر شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ایالات متحده در تلاش برای حفظ کنترل منطقه از طریق بی‌ثبات کردن اوضاع در آنجا، متحدان خود را در طرح‌های مختلف بازدارندگی هسته‌ای گسترده مشارکت می‌دهد که برنامه‌ریزی مشترک استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را پیش‌بینی می‌کند. درک به موقع این نکته مهم است که چنین رویکردی در قبال مشکلات امنیتی استراتژیک در شبه جزیره کره کوته‌بینانه است.

این دیپلمات روسی همچنین گفت: اگر نوبت به اجرای سناریوهای آمریکا در مورد مناقشه هسته‌ای برسد، کشورهایی که به طور فعال متحد ارشد خود را تحت فشار قرار می‌دهند، ناگزیر نخستین قربانی بازی‌های ژئوپلیتیک آن خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید