حمایت تمام قد استولتنبرگ از تصویب بسته جدید کمک به اوکراین

کدخبر: ۶۲۸۷۹۳
اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو ضمن استقبال از تصویب بسته کمکی جدید به اوکراین توسط شورای اروپا، گفت که انتظار دارد ایالات متحده آن را دنبال کند.
حمایت تمام قد استولتنبرگ از تصویب بسته جدید کمک به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در یک نشست خبری با اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپایی در بخشی از کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: من از این که شورای اروپا بسته مهم جدید کمک به اوکراین را تصویب کرده است، استقبال می‌کنم. انتظار دارم که ایالات متحده از این روند پیروی کند. این امری حیاتی است.

آناتولی گزارش داد، وی همچنین به متحدان ناتو تاکید کرد تا به تامین تسلیحات و مهمات برای صلحی پایدار در اوکراین حمایت کنند.

خبر مرتبط
سفر زلنسکی به پاریس و برلین برای امضای توافقنامه امنیتی

اقتصادنیوز : رئیس‌جمهوری اوکراین برای امضای توافقنامه امنیتی با فرانسه و آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ، به این کشورها سفر کرد.

دبیرکل ناتو همچنین خاطرنشان کرد: این امر مستلزم گسترش پایگاه صنعتی فراآتلانتیک ما برای افزایش تحویل به اوکراین و پر کردن مجدد انبارهای تسلیحاتی خود و تغییر در روند تولید تسلیحات از زمان صلح به دوران درگیری است.

وی افزود، این اقدام به نفع اوکراین، تقویت ناتو و ایجاد فرصت‌های تولیدی با مهارت بالا، به‌ویژه در بایرن است، جایی که تاسیسات جدید مسئول ساخت موشک‌های پاتریوت خواهد بود. این نمونه دیگری از همکاری شرکت های اروپایی و آمریکای شمالی برای امنیت مشترک ما است.

خبر مرتبط
واکنش فوری کرملین به مرگ الکسی ناوالنی

اقتصادنیوز : کاخ کرملین به مرگ الکسی ناوالنی منتقد سرسخت پوتین واکنش نشان داد.

استولتنبرگ با بیان اینکه در حال حاضر هیچ «تهدید نظامی قریب‌الوقوعی» علیه هیچ یک از اعضای ناتو وجود ندارد، افزود: ناتو همچنان اطمینان می‌دهد که جایی برای اشتباه محاسباتی وجود ندارد و باید با آمادگی بیشتر نیروهای نظامی و افزایش هزینه‌های دفاعی، آمادگی خود را برای محافظت از همه متحدان ادامه دهیم.

دبیرکل ناتو ادامه داد: افزایش واقعی بی سابقه ۱۱ درصدی در هزینه‌های دفاعی در میان متحدان اروپایی و کانادا در سال گذشته مشاهده شده است. همچنین انتظار می‌رود که ۱۸ متحد دیگر ناتو به تعهد خود مبنی بر دستیابی به هدف دو درصد از تولید ناخالص داخلی در امور دفاعی برسند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید