روسیه زیر تحریم های ویران کننده آمریکا دوام می آورد؟

کدخبر: ۶۳۰۲۴۲
اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی گفت: آمریکا قرار است تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کند که «خُرد کننده و ویرانگر» خواهند بود.
روسیه زیر تحریم های ویران کننده آمریکا دوام می آورد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نولاند در جریان یک رویداد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: «ما یک بسته جدید خرد کننده از تحریم‌ها، صدها و صدها و صدها مورد در چند روز آینده خواهیم داشت.»

وی با این حال گفت: اوکراین و ایالات متحده به دنبال جنگ گسترده‌تر با روسیه در اروپا نیستند. مهم است که ما وارد یک جنگ بزرگتر اروپایی نشویم. اوکراین این را نمی‌خواهد. ما این را نمی‌خواهیم.»

نولاند گفت که ایالات متحده تلاش کرده است تا تحویل کمک‌های نظامی به اوکراین را بر اساس نیازهای میدان جنگ و آنچه در دسترس است، تنظیم کند.

خبر مرتبط
عصبانیت شدید آمریکا از ادعای صادرات موشک‌های بالستیک به روسیه توسط ایران!

اقتصادنیوز: آمریکا از ادعای صادرات موشک‌های بالستیک به روسیه توسط ایران به شدت ابراز نگرانی کرد.

ایالات متحده و متحدانش از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین کمک نظامی می‌کنند. این کمک‌ها از ارائه مهمات توپخانه و آموزش در سال ۲۰۲۲ به تانک‌های جنگی، سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته، مهمات خوشه‌ای و... رسیده است.

روسیه بارها نسبت به ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده و گفته است که این اقدام تنها درگیری را طولانی می‌کند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوایل این ماه گفت که ایالات متحده باید تحویل سلاح به اوکراین را متوقف کند، اگر می‌خواهد درگیری را حل کند.

خبر مرتبط
اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم بیش از ۵۰۰ شخص و نهاد مرتبط با روسیه خبر داد.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با بیوه الکسی ناوالنی در سانفرانسیسکو دیدار کرد و بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده از تحریم‌های جدید ضد روسیه رونمایی خواهد کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: پرزیدنت بایدن با یولیا و داشا ناوالنایا در سانفرانسیسکو دیدار کرد تا مرگ الکسی ناوالنی در زندان روسیه را تسلیت بگوید. بر اساس این بیانیه، وی گفت که ایالات متحده «در پاسخ به مرگ الکسی» و درگیری اوکراین «تحریم‌های جدید بزرگ» را علیه روسیه اعلام خواهد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در واکنش به صحبت‌های غربی‌ها درباره کشته شدن ناوالنی گفته بود: غرب حق مداخله در امور داخلی روسیه را ندارد.

او همچنین به وضعیت اسفناک جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس و مرگ گونزالو لیرا، روزنامه نگار، به عنوان «پرتویی در چشم غرب» اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید