وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:

شناسایی سه هواپیمای فرانسوی بر فراز دریای سیاه

کدخبر: ۶۳۲۷۶۰
به گفته وزارت دفاع روسیه، سه جنگنده نیروی هوایی فرانسه برفراز دریای سیاه شناسایی شدند.
شناسایی سه هواپیمای فرانسوی بر فراز دریای سیاه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این وزارتخانه گفت که در این ماموریت یک هواپیمای آواکس E-۳F و ۲ جنگنده رافائل سی نیروی هوایی فرانسه شناسایی شدند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سوخوی-۲۷ مانع از آن شد که هواپیماهای فرانسه حریم هوایی روسیه در دریای سیاه را نقض کنند. زمانی که جنگنده روسیه به هواپیماهای خارجی نزدیک شد، آنها از مسیر خود بازگشته و حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را ترک کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده روس در این ماموریت مطابق قوانین بین‌المللی عمل کرد و مرتکب اقدامات خطرناک نشد. این اتفاق در حالی رخ داد که اظهارات اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهوری روسیه در مورد احتمال نیروی خارجی به اوکراین، خشم روسیه را برانگیخته است.

مکرون هفته گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد. وی افزود، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

رئیس جمهوری فرانسه امروز سه‌شنبه نیز در تازه‌ترین اظهارنظرهایش درباره جنگ اوکراین از کشورهای اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به این موضوع بزدلانه عمل نکنند. وی از شرکا و متحدان اوکراینی خواست تا با نزدیک شدن اروپا به مقطع حساسی که جایی برای بزدلی نیست، شجاعت نشان دهند. مکرون گفت: جنگ به خاک ما بازگشته است، قدرت‌هایی که غیرقابل توقف شده‌اند تهدید را گسترش می‌دهند و هر روز بیشتر ما را تهدید می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید