ناو آمریکایی در راه غزه/ برنامه واشنگتن چیست؟

کدخبر: ۶۳۳۶۳۵
اقتصادنیوز: آمریکا به دنبال احداث اسکله در سواحل غزه است تا به زعم خود کمک‌ها را از راه دریا به غزه منتقل کند.
ناو آمریکایی در راه غزه/ برنامه واشنگتن چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در اقدامی به ظاهر انسان دوستانه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد: ناو پشتیبانی «بیسون» برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا به سمت شرق مدیترانه در حرکت است.

فرماندهی مرکزی آمریکا صبح یکشنبه گفت که کشتی ارتش آمریکا «ژنرال فرانک اس بیسون» پایگاه مشترک لانگلی-یوستیس را در مسیر حرکت به سمت شرق مدیترانه ترک کرد.

سنتکام افزود این کشتی تجهیزات اولیه را برای ایجاد یک اسکله موقت جهت ارسال تجهیزات حیاتی بشردوستانه به غزه از طریق دریا حمل می‌کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه خود در پلتفرم «X» گفت: «کشتی پشتیبانی لجستیکی بیسون در کمتر از ۳۶ ساعت پس از آنکه رئیس جمهور بایدن اعلام کرد که ایالات متحده از طریق دریا به غزه کمک‌های بشردوستانه ارائه خواهد کرد، این پایگاه را ترک کرد.»

خبر مرتبط
ادعای سنتکام درباره کمک رسانی هوایی به غزه

اقتصادنیوز: سنتکام اذعان کرد واشنگتن یک فروند هواپیماهای سی ۱۳۰ حامل بسته های مواد غذایی را برای مردم غزه ارسال کرده است.

جو بایدن،‌ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که ارتش آمریکا یک اسکله موقت در سواحل مدیترانه در غزه ایجاد خواهد کرد.

اولین کشتی کمک‌ها به غزه برای حرکت از قبرس آماده می‌شود

خبر مرتبط
ادعای سنتکام درباره جنگ آمریکا با ایران

اقتصادنیوز: فرمانده سنتکام امروز گفت: واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست.

یک سازمان خیریه آمریکایی نیز اعلام کرد که در حال بارگیری کمک‌ها به نوار غزه در یک کشتی در قبرس است. این اولین محموله خواهد بود که از طریق یک کریدور دریایی به نوار جنگ زده غزه ارسال می‌شود و کمیسیون اروپا امیدوار است در روزهای آتی این کریدور دریایی بازگشایی شود.

کشتی «Open Arms» با پرچم اسپانیا سه هفته پیش در بندر لارناکا در جنوب قبرس، نزدیکترین کشور عضو اتحادیه اروپا به نوار غزه پهلو گرفت.

این سازمان غیردولتی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم‌های آشپزخانه مرکزی جهان در قبرس هستند تا کمک‌های بشردوستانه را در قایق عازم شمال نوار غزه بارگیری کنند.

این در حالی است که ساکنان غزه می‌گویند: کمک‌های انسانی و غذایی که هواپیماها می‌ریزند فقط برای تعداد کمی از مردم کافی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید