خزعلی: وظیفه داریم درباره زنان غزه اقدام جدی داشته باشیم

کدخبر: ۶۳۴۳۹۶
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: وظیفه داریم در خصوص زنان غزه اقدامی جدی داشته باشیم.
خزعلی: وظیفه داریم درباره زنان غزه اقدام جدی داشته باشیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،«انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده روز سه شنبه به وقت محلی در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک با خانم «ماهی نور اوزدمیر گوکتاش» وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه، دیدار و گفتگو کرد.

خزعلی درابتدا راهیابی «ماهی نور اوزدمیر گوکتاس» را به کابینه وزرای ترکیه تبریک گفت‌ و افزود: از مواضع شما در زمینه خانواده و حمایت از شکل طبیعی آن قدردانی می کنم. «همانطور که مطلع هستید بحث خانواده از سوی برخی کشورها در معرض تهدید قرار دارد و کشورهای دوستدار خانواده، بخصوص کشورهای اسلامی باید موضع مشترک خود نسبت به آن را اعلام‌ کنند.»

او با اشاره به «جنایات اخیر اسرائیل در نسل‌کشی مردم بی‌گناه غزه» گفت: «ما وظیفه داریم در خصوص زنان غزه اقدامی جدی داشته باشیم. خاطره اقدام شما در ارسال کشتی حامل کمک به غزه در خاطرها خواهد ماند. امیدوارم کشورها، خصوصا کشورهای اسلامی، در اقدامی هماهنگ به شرایط بغرنج مردم غزه پایان دهند.»

خانم گوکتاش نیز با تایید مواضع معاون رئیس جمهور ایران، دو کشور همسایه را دارای پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی دانست و از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت های بی دریغ در زمان زلزله ترکیه بسیار سپاسگزاری کرد.

وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه تصریح کرد: با توجه به تهدیدها که چالش های پیش رو در منطقه، تقویت روابط فی مابین کشورها بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: ماه گذشته میزبان رئیس جمهور اسلامی ایران بودیم و تمایل داریم اینگونه ملاقات های سطح عالی موجبات تقویت ارتباط آتی را فراهم سازد.

وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه در خصوص مساله خانواده نیز گفت: موضوع خانواده بسیار حائز اهمیت است و کیان خانواده سنتی در معرض خطر قرار دارد. لذا رجیب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در سپتامبر سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل، در خصوص لزوم‌حمایت از خانواده در حضور سخنرانی کرد.

او تاکید کرد: « جنسیت در ترکیه فقط شامل مرد و زن است و خانواده‌های طبیعی حاصل از ازدواج زن و مرد به رسمیت شناخته می‌شوند. »

این مقام دولت ترکیه همچنین با حمایت از مردم غزه تصریح کرد: غزه و فلسطین برای ما مقدس است؛ سالها پیش در کنار آنها ایستادیم و اکنون نیز کنارشان هستیم و با همین رویکرد کمکهای بشر دوستانه را از طریق مصر به آنان ارسال کردیم.

در این دیدار، معاون رئیس جمهور اسلامی ایران و وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه نسبت به عملیاتی ‌سازی تفاهمنامه‌ دوجانبه تاکید کردند.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در امور زنان و خانواده در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهادها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» آغاز به کار کرده است. امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت.

در جهان امروز ۱۰.۳ درصد از زنان در فقر شدید زندگی می کنند و فقیرتر از مردان هستند. سازمان ملل متحد پیش بینی می کند برای پایان دادن به این فقر تا انتهای دهه پیش رو، پیشرفتی ۲۶ برابر سریعتر به سمت پایان دادن به فقر لازم است.

همچنین داده های ۴۸ اقتصاد در حال توسعه نشان می دهد که برای دستیابی به توانمندسازی زنان و پایان دادن به فقر و گرسنگی بیش از ۱۰۰ میلیون دختر و زن در جهان، به سرمایه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار اضافی در سال نیاز است.

دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخدادهایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ اسرائیل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید