دیدار مقامات امور زنان ایران و عمان/ تاکید طرفین بر تعمیق روابط در حوزه زنان و خانواده

کدخبر: ۶۳۵۰۰۳
معاون رئیس جمهوری در امور زنان با وزیر توسعه اجتماعی عمان در مقر سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.
دیدار مقامات امور زنان ایران و عمان/  تاکید طرفین بر تعمیق روابط در حوزه زنان و خانواده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور اسلامی ایران که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، با «لیلا احمد عواض النجار» وزیر توسعه اجتماعی عمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر تعمیق روابط دوجانبه خود تاکید کردند. خزعلی در ابتدای نشست با اشاره به اهمیت حفظ هنجارهای خانواده و بسط ارزش‌های خانوادگی در جامعه امروز گفت: ما برآن هستیم تا با ایجاد جنبش تعهد به خانواده، توجه به سنگ بنای مهم و اولیه زندگی بشری را و فرهنگ سازی مناسب آنرا احیا کنیم و امیدواریم کشورهای همسو در این روند ما را یاری کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به حمایت‌های گسترده‌ای که جمهوری اسلامی ایران از نهاد خانواده، از سند در دست تدوین خانواده در ایران نام برده و از دولت دوست وهمسایه دعوت به عمل آورد تا در این امر مهم مشارکت کند.

خانم «لیلا احمد عواض النجار» وزیر توسعه اجتماعی عمان نیز از تلاش‌های کشورش در موضوع حمایت از زنان و خانواده نام برده و اعلام آمادگی کرد تا در این جریان سازی مشارکت فعال داشته باشد.

این مقام دولت عمان ابراز امیدواری کرد به زودی به ایران سفر کرده و از نزدیک شاهد روند و برنامه‌های توانمندسازی زنان در جمهوری اسلامی ایران باشد.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در امور زنان و خانواده در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید