امنیت ناتو زیر سایه تغییرات آب و هوایی!

کدخبر: ۶۳۵۵۷۶
اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو تاکید کرد که تغییرات آب و هوایی بر امنیت کشور‌های اروپایی تاثیر بدی می‌گذارد.
امنیت ناتو زیر سایه تغییرات آب و هوایی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرد که مبارزه با تغییرات آب و هوایی برای امنیت ناتو مهم است، با توجه به اینکه گرمایش جهانی یک بحران چند برابر است و همه، اثرات آن را در سراسر جهان می‌بینند.

النشره گزارش داد، او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان که کشورش میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP-۲۹) در نوامبر آینده است، از «نقش مهمی» که جمهوری آذربایجان در تأمین گاز متحدان کلیدی در ناتو ایفا می‌کند، استقبال کرد. 

علی‌اف نیز از سویی دیگر اعلام کرد: به لطف منابع طبیعی خود، یعنی نفت، در مقیاس وسیع با شرکای خود در منابع انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری می‌کنیم.

خبر مرتبط
ناتو برای جنگ با روسیه آماده شد؟/ ساخت بزرگترین پایگاه اروپایی در مرز اوکراین کلید خورد

اقتصادنیوز: رسانه اروپایی گزارش داد ائتلاف ناتو پروژه ساخت بزرگترین پایگاه نظامی خود در اروپا را در رومانی آغاز کرده است.

یک ناظر اتحادیه اروپا اخیراً خاطرنشان کرد که جهان در سال گذشته از آستانه ۱.۵ درجه سانتیگراد عبور کرده است، زیرا در سال ۲۰۲۳ رکوردهای دمایی به تعداد قابل توجهی شکسته است.

خبر مرتبط
عواقب حضور ناتو در اوکراین/جنگ جهانی سوم در راه است؟

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که استقرار نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در میدان‌های نبرد در اوکراین منجر به یک درگیری جهانی و در واقع جنگ جهانی سوم می شود.

اروپا در سال‌های اخیر با موجی از حوادث اقلیمی شدید مواجه بوده است. در سال ۲۰۲۱، سیل بی‌سابقه بلژیک، آلمان و هلند را درنوردید که منجر به هزینه‌های ۴۴ میلیارد یورویی (۴۸ میلیارد دلار) شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید