سایه جنگ بر سر اقتصاد کشورهای ناتو/ افزایش بودجه‌های نظامی شدت گرفت

کدخبر: ۶۳۶۰۲۸
اقتصادنیوز: وزیر خارجه لتونی گفت: بیشتر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال افزایش بودجه‌های نظامی خود هستند.
سایه جنگ بر سر اقتصاد کشورهای ناتو/ افزایش بودجه‌های نظامی شدت گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کریسیانیس کارینز، وزیر خارجه لتونی طی سخنانی گفت که کشورهای عضو ناتو در حال آماده شدن برای قرار دادن اقتصاد خود در مسیر نظامی هستند.

این دیپلمات ارشد کشور لتونی در گفت وگو با شبکه دویچه‌وله آلمان در پاسخ به این سوال که آیا ناتو به سمت اقتصاد جنگی حرکت می‌کند، گفت: ناتو در این مسیر در حال حرکت است. وی افزود: از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای ناتو به میزان قابل توجهی سرمایه گذاری خود را در بخش دفاعی افزایش داده اند.

هفته گذشته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن ارائه گزارشی در مورد امنیت کشورهای عضو این سازمان، گفت که اعضای اروپایی اتحاد آتلانتیک شمالی و کانادا در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۷۰ میلیارد دلار در زمینه‌های نظامی سرمایه‌گذاری خواهند کرد که معادل ۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی آنها است.

خبر مرتبط
سفیر لتونی در روسیه اخراج شد

سفیر لتونی در مسکو روز جمعه به وزارت خارجه روسیه احضار شد تا مراتب اعتراض شدید روسیه به وی و تصمیم مسکو برای اخراج او را دریافت کند.

وی تاکید کرد که رشد هزینه های نظامی ناتو در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۱ درصد بوده است که تا کنون سابقه نداشته است.

خبر مرتبط
احتمال توقیف یک شبکه روسی از سوی دولت لتونی

اقتصادنیوز: سرویس امنیت دولتی لتونی اعلام کرد که تحقیقات درباره شبکه تلویزیونی Dozhd این کشور را آغاز کرده است و مدعی شد این شبکه از نیروهای روسی در جنگ با اوکراین حمایت می‌کند.

به گفته رئیس ناتو، در سال ۲۰۲۴ دو سوم کشورهای عضو این پیمان نظامی بیش از ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف دفاع خواهند کرد ولی استولتنبرگ مشخص نکرد که کدام کشورها در این لیست هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید