افشای کمک هوش مصنوعی به اسرائیل/ ماجرا چیست؟

کدخبر: ۶۳۸۳۹۱
اقتصادنیوز: یک نشریه صهیونیستی مدعی شد که ارتش اسراییل برای هدف قرار دادن فلسطینیان، از نوعی هوش مصنوعی با کمترین توجه به قربانیان غیرنظامی، استفاده می‌کند!
افشای کمک هوش مصنوعی به اسرائیل/ ماجرا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نشریه صهیونیستی ۹۷۲+ مدعی است که ارتش اسراییل برای ترور مظنونین همکاری با مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از نوعی هوش مصنوعی استفاده می‌کند که در آن عامل انسانی کمترین دخالت را دارد و کمترین توجه به قربانیان غیرنظامی می‌شود.

۶ جاسوس اسراییلی در گفت‌وگو با این نشریه، مدعی شدند که این هوش مصنوعی موسوم به «لَوندر/Lavender» با هدف شخم زدن اطلاعات شخصی دو میلیون شهروند غزه به منظور تهیه فهرستی از افراد مظنون به همکاری با شاخه‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین طراحی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به طور علنی به وجود چنین سامانه‌ای اذعان نکرده اما به استفاده از نرم‌افزارهای مشابه در جریان عملیات‌های قبلی در غزه شهرت دارد.

یکی از منابع نظامی صهیونیست مدعی شد: در این مرحله، برای هر هدف ۲۰ ثانیه زمان می‌گذارم و هر روز ده‌ها بار این کار را انجام می‌دهم. به عنوان عامل انسانی، صرف نظر از تایید بی‌چون‌وچرای اهداف، ارزش افزوده‌ام(به این سامانه) معادل صفر است. البته در زمان، صرفه‌جویی زیادی می‌شود و اوقات فراغتم خیلی زیاد است!

خبر مرتبط
هراس اسرائیل از ایران/ دستور تخلیه سفارتخانه های رژیم صهیونیستی صادر شد

اقتصادنیوز: رژیم صهیونیستی دستور تخلیه سفارتخانه‌های خود را با نگرانی از واکنش تهران به جنایت تل آویو در حمله به ساختمان سفارت ایران در سوریه صادر کرد.

لوندر با جاسوسی از تاریخچه مکالمات، فعالیت در فضای مجازی، مرور تصاویر و تحرکات فرد، مشخصات مشترک را شناسایی کرده و سپس در جامعه آماری گسترده‌تری به‌دنبال آن مشخصات مشترک می‌گردد و به افراد شناسایی شده بین صفر تا ۱۰۰ نمره می‌دهد و هر چه نمره بالاتر باشد، هدف بدون هیچ بررسی به هدف بلامنازع این هوش مصنوعی بدل می‌شود!

یکی دیگر از منابع گفته است: به ما گفته‌اند که صرف نظر از هر هزینه‌ای، باید حماس را نابود کنیم. گفته‌اند با هر چه(سلاح) که می‌توانیم، بمباران کنیم!

خبر مرتبط
کمک آمریکا به اسرائیل مشروط می شود؟

اقتصادنیوز: یکی از سناتورهای آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت تداوم جنگ غزه و حمله تل‌آویو به رفح، آمریکا باید کمک به اسراییل را مشروط کند.

این نشریه نوشته است که به محض شناسایی، اهداف با نمره پایین با یک هوش مصنوعی دیگر به نام «گاسپل» در خانه‌شان شناسایی شده و با بمب‌های غیرهدایت‌شونده یا «بمب کودن» هدف قرار می‌گیرند و مهمات دقیق‌تر برای اهداف اعضای ارشد حماس استفاده می‌شود.

یکی دیگر از این منابع اذعان کرد: ساعت ۵ بامداد، نیروی هوایی وارد می‌شود و تمام خانه‌هایی را که شناسایی شده‌اند بمباران می‌کند. هزاران نفر را شناسایی می‌کنیم. تک به تک سراغ آنها نمی‌رویم، همه اطلاعات را به سامانه‌های خودکار می‌دهیم و به محض حضور فرد شناسایی‌شده در خانه، بلافاصله او و تمام خانه بمباران می‌شود!

به اذعان یکی دیگر از منابع، زمانی که یک هدف شناسایی و دستور ترور صادر می‌شود، فرماندهان ارتش اسراییل تصمیم می‌گیرند که چه تعداد قربانی غیرنظامی برای از بین بردن هدف اصلی، قابل قبول است و مانعی ندارد! به گفته وی، این عدد «نوسان دارد اما به طور کلی در ابتدای جنگ ۲۰ قربانی غیرنظامی مجاز بود و حالا این رقم به ۱۰۰ قربانی غیر نظامی افزایش یافته است. وی اذعان کرد: فقط برای کشتن نیروهای حماس مجاز نیستیم بلکه به طور مستقیم گفته‌اند که می‌توانید در کنار این اهداف، هر تعداد غیرنظامی که می‌خواهید، بکشید!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید