شولتس برای گفت‌وگو با پوتین شرط و شروط تعیین کرد

کدخبر: ۶۴۰۳۴۷
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان برای گفت‌وگو با پوتین شرط تعیین کرد و گفت: تنها در صورتی با ولادیمیر پوتین گفت وگو خواهم کرد که مسکو از اهداف خود در اوکراین دست بکشد.
شولتس برای گفت‌وگو با پوتین شرط و شروط تعیین کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان برای گفت وگو با رئیس جمهور روسیه شرط تعیین کرد و گفت: تنها در صورتی با ولادیمیر پوتین گفت وگو خواهم کرد که مسکو از اهداف خود در اوکراین دست بکشد.

راشا تودی گزارش داد، شولتس در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار روزنامه آلمانی تاز با تکرار تعهد خود مبنی براینکه تا هر زمانیکه لازم باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد، در پاسخ به این پرسش که به نظر شما جنگ در اوکراین چه زمانی پایان خواهد یافت؟، افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند به این پرسش پاسخ دهد.

صدراعظم آلمان همچنین با تاکید براینکه از دسامبر ۲۰۲۲ دیگر با رئیس جمهور روسیه گفت وگویی انجام نداده است، تصریح کرد: تنها در صورتی بار دیگر با پوتین گفت وگو خواهم کرد که روسیه از اهداف خود در اوکراین دست بکشد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بسیاری از مردم آلمان به ویژه در شرق این کشور مایل هستند توافقی با روسیه صورت پذیرد، چرا از دسامبر ۲۰۲۲ سعی نکرده‌اید بار دیگر با رئیس جمهور این کشور گفت وگو کنید؟، گفت: انجام گفت وگو زمانی مفید است که احساس کنید می‌توانید با انجام آن، تفاوتی ایجاد کنید و من هم موقعی که زمان مناسب برای انجام گفت وگو با پوتین فرا برسد، دوباره این کار را خواهم کرد.

صدراعظم آلمان افزود: به اعتقاد من گفت وگو با پوتین تنها زمانی باید انجام شود که وی به این نتیجه برسد که باید از جنگ دست کشیده و نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.

شولتس در ادامه با اذعان به اینکه بسیاری از آلمانی‌ها از تشدید تنش با روسیه هراس دارند، خاطرنشان کرد: این ترس قابل درک است اما با این وجود برلین همچنان به حمایت خود از کی‌یف ادامه خواهد داد چرا که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم روسیه در اوکراین پیروز شود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید