سفر سفیر آمریکا در سازمان ملل به مرز دو کره

کدخبر: ۶۴۱۰۳۳
اقتصادنیوز : سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) به مرز نظامی شده دو کره رفته و به پیونگ‌یانگ تاکید کرد تا هم‌زمان با وضع جهانی تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی، به مذاکرات برگردد.
 سفر سفیر آمریکا در سازمان ملل به مرز دو کره

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در حالی وارد کره جنوبی شد که هدفش حفظ فشارها بر کره‌شمالی است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: ایالات متحده هیچ قصد خصمانه‌ای در قبال کره‌شمالی ندارد. ما برای دیپلماسی معنادار، گفت‌وگوی واقعی و سازنده بدون پیش‌شرط آماده‌ایم.

خبر مرتبط
جدیدترین آمار درباره اقتصاد کره جنوبی

اقتصادنیوز:تولید کارخانه فوریه کره جنوبی بیشترین افزایش را در ۶ ماه گذشته داشته است.

وی افزود: تمام کاری که کره‌شمالی باید انجام دهد این است که بله بگوید و در مذاکرات شرکت کند.

این سفر پس از آن انجام شد که ماه گذشته میلادی روسیه از حق وتوی خود استفاده و تمدید فعالیت گروه نظارتی سازمان ملل درباره تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را لغو کرد. واشنگتن و سئول این اقدام مسکو را محکوم کرده و آن «غیرمسئولانه» قلمداد کردند.

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در سپتامبر سال گذشته با ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه دیدار کرد و رهبر پیونگ‌یانگ روابط مسکو را «اولویت شماره یک» کشورش اعلام دانست.

سئول از آن زمان مدعی است که کره‌شمالی ۷۰۰۰ کانتینر سلاح به روسیه ارسال کرده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره روابط بین مسکو و پیونگ‌یانگ گفت: مشخص است که این مساله موجبات نگرانی ما هم هست و علتش هم حمایت روسیه از کره‌شمالی در لغو تمدید فعالیت گروه نظارتی تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ است.

وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه افزود: ما به روسیه و چین تاکید داریم تا موضع خود را تغییر داده و یکبار دیگر به پیونگ‌یانگ نیز تاکید داریم تا دیپلماسی را انتخاب کند و بر سر میز مذاکره بنشیند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید