رویداد‌های مهم اقتصادی در هفته جاری + جدول

آغاز ناامیدانه بازار طلا/ سایه سقوط بر سر بورس ها

کدخبر: ۳۶۹۳۱۳
مانند روند چند هفته گذشته این هفته نیز به نظر می‌رسد روند بازار‌های جهانی بیش از بهبود یا عدم بهبود اقتصادی در گرو مسائل سیاسی است.
آغاز ناامیدانه بازار طلا/  سایه سقوط بر سر بورس ها

به گزارش اقتصادنیوز، با شروع هفته و اتمام ضرب الاجل تمدید شده نانسی پلوسی، سخنگوی اکثریت مجلس نمایندگان، برای توافق بر سر بسته‌های محرک‌های مالی جدید، به نظر می‌رسد بازار‌ طلا و بورس آمریکا با ناامیدی کار خود را آغاز کنند. به گفته تحلیل‌گران عدم تصویب محرک‌های مالی در بهترین حالت می‌تواند طلا را تا انتخابات در محدوده کنونی( 1900 دلار) نگه دارد. برخی از تحلیل‌گران مانند کریستوفر لویس از سایت اف‌اکس‌امپایر با توجه به الگوی شمعدانی قیمت طلا، حرکت بعدی قیمت اونس را به سمت  1850 و در نهایت تست و بازگشت از 1800 دلار می‌بینند.

شیوع سکون محرک‌های مالی به وال‌استریت

محرک‌های مالی در چند هفته گذشته کاملا بر بازار مسلط بوده است. به گزارش مارکت اینسایدر جیمز پالسن، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در گروه لوثولد، روز پنجشنبه گفت، «تقاضای تقویت شده برای محرک‌های مالی بیشتر قدرت فعلی بهبود اقتصادی را نادیده می گیرد.» اتفاقی که با انتشار بهبود بیش از حد انتظار آخرین نرخ بیکاری امریکا بسیار مشهود بود. 

سرمایه گذاران، مدیران اجرایی و قانون گذاران هفته های اخیر را با سر و صدا برای لایحه جدید سپری کرده و هشدار داده‌اند که عدم تصویب محرک جدید، بهبود‌های اخیر اقتصادی کشور را به خطر می اندازد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در اوایل ماه اکتبر تأکید کرد که تصویب کمک‌های بیش از حد، خطرات کمتری از کمک‌های بیش از حد کم دارد. رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ بارها خواستار لایحه‌ای حتی بزرگ‌تر از قانون مراقبت‌های 2.2 تریلیون دلاری دموکرات‌ها  شده است.

پالسن در یادداشتی خطاب به مشتریان شرکت خود  گفت: سر وصدای تصویب کمک‌های مالی در وال‌استریت، همه افراد را متقاعد کرده است که بورس بدون اقدام بیشتری سقوط خواهد کرد. سرمایه گذاران باید روند  فعالیت خود را حفظ کنند و نترسند تا سودهای بزرگتر را از دست ندهند.

تقویم اقتصادی؛ داده‌های دیدنی هفته پیش‌رو

همان طور که گفته شده است، انتشار آمار و شاخص‌های اخیر در حالی که در روند بلند مدت بازار‌های مهم خواهند بود، در این هفته نیز در حاشیه تأثیر گذاری قرار دارند.  

تقویم اقتصادی

شاخص قیمت مصرف‌کننده تغییرات سطح قیمت سبد بازار کالاهای مصرفی و خدمات خریداری‌شده توسط خانوارها را نشان می‌دهد.  این شاخص یک برآورد آماری است از قیمت برخی اقلام مصرف کنندگان است، قیمت این اقلام به‌صورت دوره‌ای جمع‌آوری می‌شود و تغییرات آن نشان دهنده میزان افزایش یا کاهش هزینه مصرف کنندگان است. طبق جدول این شاخص در اروپا و بریتانیا تقریباً ثابت پیش‌بینی می‌شود.

سفارشات کالاهای بادوام (اصلی) تغییر در ارزش کل سفارشات جدید برای کالاهای ساخته شده با دوام بالا، به استثنای اقلام حمل و نقل را اندازه گیری می‌کند.از آنجا که سفارشات هواپیما بسیار بی‌ثبات هستند و برای انجام جمع‌آوری آنها چند ماه طول می کشد، میزان اندازه گیری اصلی، ارزیابی بهتری از روند سفارشات را نشان می دهد.

ذخایر موجود نفت خام آمریکا تغییر هفتگی تعداد بشکه‌های نفت خام تجاری در اختیار بنگاه‌ها توسط اداره اطلاعات انرژی (EIA) اندازه‌گیری می‌شود.  انتشار این آمار  بر قیمت نفت خبر از میزان تورم می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید