پیش بینی روند قیمت سکه در آخر هفته؛

5 سکانس از بازار سکه

کدخبر: ۳۶۹۹۷۲
سکه روز گذشته از دو مرز حساس قیمتی عقب رفت تا در آخرین روز هفته برای صعود با موانع بنیادی و انتظاری متعددی روبرو باشد.
5 سکانس از بازار سکه

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار سکه در ابتدای هفته جاری از تلاش برای فتح کانال 15 میلیون تومانی شروع کرد اما در آخر به دنبال بازگشت مجدد به کانال 14 میلیون تومان است. مرور مسیر سکه در این هفته نشان می دهد عطش نوسان این بازار هم کم شده و معامله گران از سرعت خود کم کرده اند تا از پیچ 13 آبان عبور کنند.

ناکام در صعود، کامیاب در فرار از سقوط

سکه روز شنبه را با تلاش برای صعود به کانال 15 میلیون تومانی آغاز کرد اما در این صعود ناکام ماند و به‌سوی سطوح قیمتی پایین برگشت. در اولین روز هفته معامله گران به دنبال فتح سقف 15 میلیون و 200 هزار تومان بودند و به‌راحتی سکه خود را زیر دو عدد 14 میلیون و 500 هزار تومان و 14 میلیون تومان به فروش نمی‌رساندند. درنهایت نیز برگشت سکه در سطح 14 میلیون و 570 هزار تومان مهار شد تا معامله گران اگر در صعود ناکام ماندند در نجات از سقوط کامیاب باشند و با این دل‌خوشی به استقبال تعطیلات بروند.

سکه

دوشنبه غافلگیری در بازار سکه

روز دوشنبه معامله گران دلار با غافلگیری از سوی معامله گران سکه روبرو شدند سکه در این روز تا 13 میلیون و 500 هزار تومان هم پایین رفت که نشان‌دهنده افت بالای 7 درصد نسبت به‌روز شنبه بود. ریزش شدید سکه این نگرانی را برای افزایشی‌های بازار ارز ایجاد می‌کرد که ممکن است سمت‌وسوی انتظارات معامله گران بزرگ واقعاً تغییر کرده باشد. درواقع آن‌ها چنین هراسی داشتند که سکه به استقبال افت بیشتر قیمت دلار رفته باشد. سکه در این روز در حالی بیش از 7 درصد افت کرد که دلار حدود 3.6 درصد از ارزش خود را ازدست‌داده بود.

روند نوسان قیمت سکه 5 آبان 99

شارژ سکه از پشت خط

معامله گران سکه در این روز برای جبران افت دوشنبه وارد بازار شدند و در همان آغاز توانستند قیمت بازگشایی را 800 هزار تومان بالاتر از قیمت بسته‌شده روز قبل بالا ببرند.

این افزایش تحت تأثیر معاملات پشت خطی انجام شد معامله گران پشت خطی در ساعات مرده بازار توانستند قیمت این فلز گران‌بها را بالا بیاورند و در روز سه‌شنبه هم با تمام توان از کانال 14 میلیونی حفاظت کردند تا اینکه بین ساعت 4 تا 6 بعدازظهر بار دیگر با افزایش خریدها، قیمت را تا 14 میلیون و 300 هزار تومان بالا آوردند.

روند بهای سکه6آبان 1399

شکستن دو مرز حساس حمایتی

دیروز هر چه در بازار سکه رشته شده بود پنبه شد، معاملات پشت خطی روز دوشنبه قیمت سکه را در روز سه‌شنبه تا 14 میلیون و 300 هزار تومان بالا برد. بالا رفتن قیمت در روز سه‌شنبه موجب شد در معاملات پشت خطی بعد از بازار حجم فروش‌ها زیاد شود و قیمت دوباره افت کند. همین افت کافی بود تا سکه در روز چهارشنبه در مرز 14 میلیون باز شود و در ادامه روز به بهای 13 میلیون و 400 هزار تومان برسد. سکه در این مسیر نزولی دونقطه حمایتی 14 میلیون تومان و 13 میلیون و 600 هزار تومان را از دست داد.

روند بهای سکه 7 آبان 99

پیش‌بینی قیمت سکه در روز پنج‌شنبه

بازار پنج‌شنبه‌ها بازار نیمه‌جان و نیمه تعطیلی است با این حساب اگر دیدگاه بر افزایش باشد فرصت خوبی برای نوسان گیری به سمت بالا است و اگر دیدگاه کاهشی باشد عکس آن می‌تواند اتفاق افتاد.

درمجموع اگر بر مبنای الگوی رفتاری نیمه دوم  هفته قرار باشد بازار حرکت کند در این مدت سکه یک روز در میان صعودی و نزولی بوده است. با توجه به این‌که چهارشنبه قیمت افت داشته امکان این‌که قیمت کمی به‌سوی بالا جابه‌جا شود محتمل است.

درباره روند بازار سکه بیشتر بخوانید:

کمین سکه برای ریزش به انتهای تابستان

اگر بر قرار معاملات فردایی باشد معامله گران فردایی تلاش کردند در معاملات پشت خطی قیمت را مجدداً وارد کانال 14 میلیون کنند. معدود معاملاتی نیز در این سطح انجام شد اما با توجه به قیمت اونس و روند دلار کار سکه برای حضور و پایداری در این سطح سخت است.

اگر بر پایه قیمت دلار و طلا باشد تحلیل کمی پیچیده‌تر می‌شود زیرا دلار با درهم 8 هزارتومانی امکان برگشت به میانه کانال 29 را دارد اما طلا این روزها بی‌رمق‌تر از هرزمانی است. از این روز متغیر تراز کننده سکه در بازار امروز می‌تواند دلار و درهم باشد. اگر دلار و درهم نوسان چندانی نداشته باشند و در میانه کانال 13 میلیون تومان یا ابتدای مرز 14 میلیون تومان در چرخش باشد.

روند میان مدت سکه نیز نشان می دهد شانس سکه برای صعود بالا نیست اما شواهد کاهش قیمت متعدد است هر چند که بازار سکه جان سخت است و به راحتی تن به نزول نمی دهد حتی اگر در بازار مادر(طلای جهانی) معامله گران فروشنده باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید