حباب سکه نصف شد

احتیاط در بازار معامله گران فردایی دلار + جدول و نمودار

کدخبر: ۳۷۳۱۷۳
اقتصادنیوز:امروز 24 آبان 1399 در آغاز هفته، خبری از معاملات فردایی دلار نبود. کانال‌های اطلاع رسانی، قیمت خاصی را برای خرید و فروش‌های اعتباری اعلام نمی کردند و تنها معاملات خرد در فضای مجازی گزارش می شد.
احتیاط در بازار معامله گران فردایی دلار + جدول و نمودار

به گزارش اقتصادنیوز به عنوان مثال، در یک گروه که افراد زیادی به صورت آنلاین معامله می کردند، هر کس قیمت خرید و فروش خود برای معامله نقدی را پیشنهاد می داد، ولی خبری از بازار فردایی ها نبود. به نظر می رسد، این دسته از معامله گران از هراس برخوردهای امنیتی و صحبت های اخیر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر مضر بودن فعالیت معامله گران فردایی، تصمیم گرفتند که به صورت موقت معاملات خود را معلق کنند. در بازار فردایی سکه، خرید و فروش ها ادامه یافت ولی، ساعت معاملات به 5 بعدازظهر محدود شد.  سکه در چنین روزی افت زیادی را تجربه کرد و حباب آن هم نصف شد.

دلار بالای 27 دوام نیاورد

امروز دلار از ساعت 12 ظهر به بعد نوسان زیادی نداشت و احتیاط در سمت معاملات نقدی زیاد شد، به طوری که دلار در نهایت در محدوده 26 هزار و 900 تومان به کار خود پایان داد که 50 تومان کمتر از روز پنج شنبه بود. این در حالی بود که در یک ساعت ابتدای روز، قیمت حتی تا نقطه 27 هزار و 600 تومانی هم رشد کرده بود.  به نظر می رسد،‌ هدف از آن رشد، خالی کردن دلارهای بالا خرید با ضرر کمتر بود. در این صورت، احتمال دارد که بازار فردا هم با نرخ های پایین تری برای دلار باز شود؛ هر چند که این ارز برای رفتن به زیر 25 هزار تومان کار آسانی ندارد. گفته می شود در سامانه نیما در انتهای هفته گذشته دلار در حوالی کانال 25 هزار تومانی معامله شده است،‌امری که نشان می دهد بازیگران عمده تر حاضر به خرید ارز در چنین نرخ هایی هستند. اگر قرار باشد، قیمت دلار در بازار آزاد افت بیشتری را تجربه کند، به احتمال زیاد در سمت بازار نیما نیز قیمت ها پایین تر خواهند رفت. هر چند که پایین تر رفتن قیمت ها خود می تواند زمینه ساز افزایش تقاضای واردکنندگان شود.

سکه بیشتر از دلار کاهش یافت

امروز سکه نسبت به دلار افت بیشتری را تجربه کرد. روز شنبه،  سکه امامی حدود 400 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده 12 میلیون و 530 هزار تومان قرار گرفت. این در حالی بود که در بازار ارز، دلار تنها 2 دهم درصد افت را به ثبت رسانده بود. افت بیش از 3 درصدی قیمت بازاری سکه موجب شد که حباب آن به حدود 500 هزار تومان برسد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که فلز گران بهای داخلی در انتهای هفته گذشته بالای یک میلیون تومان حباب داشت. «اقتصاد نیوز» صبح امروز در گزارشی با عنوان،« قیمت سکه روی خانه پوشالی» به ریسک خرید سکه با توجه به حباب آن اشاره کرده بود.

با وجود افت قیمت سکه در ابتدای هفته،‌هم چنان افزایشی های بازار باور دارند که سکه توان بازگشت به سوی کانال های بالاتر را دارد. امروز حتی بازیگران فردایی بازار سکه هم زودتر از حالت معمول یعنی ساعت 5 بعدازظهر به کار خود پایان دادند. در روزهای قبلی این معامله گران تا ساعت 10 یا 11 شب خرید و فروش های خود را ادامه می دادند. این موضوع هم نشان از احتیاط بازیگران بازار سکه می داد.

در روزی که بازار ارز و سکه نزولی بود، بازار سهام به تنهایی سبزپوش شد. شاخص کل بورس امروز بیش از 2 درصد رشد کرد تا یک بار دیگر امیدها را در دل سهام داران زنده کند.

  • بازدهی بازارها 24 آبان 99
  • روند بهای سکه و ارز 24 آبان 99
  • روند بهای سکه 24 آبان 99
  • روند بهای درهم24 آبان 99
  • روند بهای دلار 24 آبان 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید